Prelegenci Forum Dostępności 2024
dr n. med. Karolina Adamska-Woźniak
dr n. med. Karolina Adamska-Woźniak
Karolina FOB Ekspertka CSR i ESG, twórczyni studiów podyplomowych ESG Management na Collegium DaVinci w Poznaniu, wykładowczyni przywództwa społecznego na Akademii Leona Koźmińskiego, założycielka KAWA Dobra – pierwszej w Polsce agencji dobra budującej strategie pomagania dla show-biznesu, autorka podcastu KAWA Dobra, mentorka.
Karolina Adamska-Woźniak jest absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie skończyła studia magisterskie oraz doktoranckie, broniąc tytuł doktorki nauk medycznych. Działaczka społeczna, wolontariuszka z 20-letnim stażem, wieloletnia prezeska Fundacji Mam Marzenie – organizacji pożytku publicznego zajmującej się spełnianiem marzeń dzieci cierpiących na choroby zagrażające ich życiu.
W ramach autorskiego podcastu KAWA Dobra rozmawia z przedstawicielami fundacji i stowarzyszeń, inicjatorami kampanii społecznych, pomysłodawcami akcji pomocowych – ludźmi, którzy zmianiają świat na lepsze. Karolina jest pomysłodawczynią i założycielką KAWA Dobra – agencji dobra budującej strategie pomagania i zaangażowania społecznego dla show-biznesu.
Absolwentka studiów podyplomowych z CSR i Zrównoważonego Rozwoju na Akademii Leona Koźmińskiego oraz Psychologii Wizerunku w Życiu Publicznym i Biznesie na SWPS w Warszawie.
Karolina jest pomysłodawczynią i realizatorką studiów podyplomowych ESG Management na Collegium DaVinci w Poznaniu.
Pasjonuje ją człowiek i jego motywacje, a energii dodaje praca i absolutna wiara w to, że można zmieniać Świat i siebie na lepsze.
Marta Ambroziak
Marta Ambroziak
Marta jest Liderką Zespołu Rekrutacji i Employer Brandingu w EY Polska. Swoją 15-letnią karierę rozwijała w dużych organizacjach, szczególnie w branżach IT, konsultingowej i farmaceutycznej. Objęła role kierownicze w obszarach ściśle związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takimi jak rekrutacja, zarządzanie talentami, szkolenia i rozwój oraz doradztwo HR. Ukończyła Uniwersytet Warszawski na kierunku Kulturoznawstwo i zdobyła dodatkowe specjalizacje w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, controllingu HR oraz neuroróżnorodności. Posiada doświadczenie w przeprowadzaniu transformacji w sektorach pozyskiwania i rozwoju talentów oraz posiada wiedzę w szeroko pojętej tematyce DEI w biznesie. Od wielu lat jest trenerką i coachką kadry zarządzającej, mentorką oraz entuzjastką tematu wdrażania i promowania neuroróżnorodności w miejscu pracy, o czym od października będzie wykładać na SWPS.
Malwina Antoniszczak
Malwina Antoniszczak
Malwina Antoniszczak - projektantka wzornictwa, wykładowczyni w Instytucie Sztuki i Designu UKEN w Krakowie. Ukończyła studia na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie oraz studia w École Nationale Supérieure de Création Industrielle (ENSCI-Les Ateliers) w Paryżu. W 2022 r. na ASP w Krakowie obroniła z wyróżnieniem doktorat dotyczący projektowania pomocy dotykowych dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Zajmuje się projektowaniem inkluzywnym, odpowiedzialnym społecznie i projektowaniem scenografii muzealniczej. Współpracuje z Joanną Krokosz w duecie projektowym pod nazwą KrokAnt.
Maria Badeńska-Stapp
Maria Badeńska-Stapp
Maria Badeńska-Stapp, historyk sztuki i pedagog, w latach 2012 – 2021 roku Miejski Konserwator Zabytków w Żyrardowa, pracownik państwowej służby ochrony zabytków z kilkunastoletnim stażem. W latach 2021-2024 pracowała w Narodowym Instytucie Dziedzictwa, gdzie koordynowała Centrum Kompletacji ds. Rewitalizacji oraz kierowała Działem Zarządzania Dziedzictwem i Analiz Wpływu Zmian Klimatu na Dziedzictwo. Od marca 2024 roku ponownie pracuje dla Urzędu Miasta Żyrardowa. Obecnie współpracuje z NID w projekcie dot. rewitalizacji i dziedzictwa kulturowego.
Zainteresowania: rewitalizacja miast, krajobrazowe podejście do ochrony zabytków, adaptacja obiektów zabytkowych do nowych funkcji w kontekście ich wartości historycznej, artystycznej i naukowej, psychologia architektury, technika i technologia przy pracach konserwatorskich i budowlanych, waloryzacja zabytków, zarządzanie dziedzictwem, dostępność dziedzictwa materialnego.
Prowadzi szkolenia, prezentacje, warsztaty. Współtworzyła Muzeum Lniarstwa im. Filipa de Girarda w Żyrardowie, współautorka wystawy „Żyrardów. Miasto lnem tkane”. Brała udział w przygotowywaniu i realizacji licznych projektów i programów służących prezentacji, promocji i konserwacji dziedzictwa poprzemysłowego Żyrardowa. Zaangażowana w modelową rewitalizację miasta. Współautorka publikacji: „Rola dziedzictwa kulturowego w Rewitalizacji” z 2018 roku oraz „Dziedzictwo kulturowe w rewitalizacji. Praktyczny poradnik” z 2022. W latach 2017-2020 prowadziła projekt Mazowieckiego Instytutu Kultury dot. roli kultury w procesie rewitalizacji. Od 1 marca 2024 koordynuje starania Żyrardowa o wpis na Listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Karolina Banaszkiewicz-Badura
Karolina Banaszkiewicz-Badura
Edukatorka, zaangażowana społecznie, organizatorka warsztatów twórczych dla dzieci i młodzieży w dziedzinie sztuk plastycznych i projektowych. Specjalność: komunikacja wizualna. Z wykształcenia projektant grafik, z zamiłowania autorka książek dla dzieci.
Od 2020-21 realizuję zlecenia adaptacji dzieł sztuki, projektuje książki brajlowskie. Ilustrowane przez nią książki otrzymały m.in. pierwszą nagrodę w konkursie Najpiękniejsze Polskie Książki 2023, w kategorii "Inne, bibliofilskie", nagrodę Towarzystwa Bibliofilów Polskich oraz w konkursie dotykowej książki Typhlo and Tactus.
W projektowaniu obrazu dotykowego, czy jest on ilustracją w książce, czy wielkoformatową adaptacją dzieła sztuki, zawsze ważny jest dla niej naturalny ślad pozostawiony ręką artysty, ślad prowadzonego narzędzia i wszelki z tym związany tzw. "błąd humanistyczny". To właśnie drobne "niedoskonałości", zmiany rytmu, odróżniają ręczne wykonanie od maszynowego i stanowią estetyczną wartość. Dają się z przyjemnością odczytywać tak wzrokowo jak i dotykowo. Tą właśnie jakością ręcznej pracy (połączenie high-tech z wykwalifikowanym low-tech charakteryzują się jej tyflografiki.
Dr inż. arch. Iwona Benek
Dr inż. arch. Iwona Benek
Architekt, adiunkt na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej. Specjalizuje się w zagadnieniach projektowania uniwersalnego ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych z zaburzeniami poznawczymi.
Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej, Posiada certyfikaty ukończenia kursów: Koordynator/ Koordynatorka dostępności w organizacji / instytucji (Fundacja Widzialni), Dementia +Design (DSDC, University of Stirling, UK). Brała udział w warsztatach z Metody Montessori Senior pod patronatem Montessori Lifestyle, w szkoleniu z zastosowania możliwości sali doświadczania świata wg koncepcji Snoezelen pod patronatem ISNA-MSE Polska.
W latach 2022 do 2023 pracowała w PFRON jako ekspertka ds. wsparcia inwestycji pełniąc funkcje architekt, projektant w projekcie pn. „Ośrodek Wsparcia Architektury Dostępnej (OWDA) – kompleksowe usługi w zakresie dostępności architektonicznej dla podmiotów publicznych”. W ramach projektu pn. "Politechnika Śląska – uczelnia świadoma potrzeb i wyrównująca życiowe szanse" w latach 2019 do 2023 pełniła funkcje specjalisty ds. dostępności architektonicznej.
Współpracowała m. in. z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa w zakresie opracowania ekspertyzy na temat mieszkalnictwa senioralnego (2018), czy ekspertyzy dotyczącej opracowania wytycznych w zakresie dostępności budynków do potrzeb osób niepełnosprawnych mając na uwadze koncepcję „uniwersalnego projektowania” (2016).
Prowadzi zajęcia z projektowania uniwersalnego na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej, szkolenia z projektowania uniwersalnego, dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej. Przeprowadza audyty dostępności architektonicznej, przygotowuje ekspertyzy i rekomendacje (jest m. in. biegłym w postępowaniach skargowych na brak dostępności).
Magdalena Błądek
Magdalena Błądek
Od 18 lat związana z rynkiem nieruchomości komercyjnych, głównie z obszarem zarządzania obiektami biurowymi, w których wdrażała rozwiązania zwiększające dostępność, uzyskując m.in. certyfikat Obiekt Bez Barier.
W Apsys Polska odpowiada za identyfikację nowych możliwości biznesowych i rozwijanie relacji z obecnymi partnerami biznesowymi.
Jej zadaniem jest również prowadzenie obszaru ESG w firmie, który jest wpisany w cel strategiczny spółki.
Jako ESG Officer jest liderką procesów związanych ze wszystkimi aspektami ESG, w tym wdrożeniem i prowadzeniem polityki Grupy Apsys, realizacją inicjatyw ESG oraz przygotowaniem corocznego raportu zrównoważonego rozwoju.
Jest członkinią organizacji branżowych CCIM i PLGBC. Prywatnie jest Prezeską Fundacji Człowiek Może a także Mentorką w programach mentoringowych.
Wojciech Bogusz
Wojciech Bogusz
Przedstawiciel Techniczno-Handlowy firmy DELABIE, ekspert w kwestii wyposażenia ogólnodostępnych przestrzeni sanitarnych, również pod kątem odpowiedniego przystosowania ich do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
dr Paweł M. Boguszewski
dr Paweł M. Boguszewski
Dr Paweł M. Boguszewski, neurobiolog, kierownik Pracowni Metod Behawioralnych w Instytucie Nenckiego Polskiej Akademii Nauk. Zajmuje się badaniami behawioralnymi w modelach wykorzystywanych w naukach podstawowych i biomedycznych. Jego zainteresowania obejmują mechanizmy zachowań afektywnych i eksploracyjnych wraz z korelatami neuronalnymi oraz automatyzacją procesów analizy danych. Studiował biologię na Uniwersytecie Warszawskim, tytuł doktora uzyskał w Instytucie Nenckiego PAN, staż podoktorski odbył na Yale University, USA. Prywatnie jest pasjonatem programowania, żeglarstwa i popularyzacji nauki.
Dr Jan Cieśla
Dr Jan Cieśla
Specjalista w zakresie projektowania zrównoważonego oraz skoncentrowanego na komforcie
i zdrowiu z 15-letnim doświadczeniem. Ekspert w dziedzinie certyfikacji i standardów
projektowych. Prowadził pierwszą certyfikację WELL w Polsce. Uhonorowany nagrodą przez
International Wellbeing Institute, członek grupy zadaniowej IWBI ds. COVID-19.
Współtwórca Wzorcowego Mieszkania Seniora „U siebie mimo wieku”.
Przewodniczący Zespołu ds. Dostępności i Projektowania Inkluzywnego przy Stowarzyszeniu
Architektów RP
Katarzyna Cimoch
Katarzyna Cimoch
Architekta, działaczka społeczna, samorzeczniczka.
Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej, członkini Izby Architektów RP z wieloletnim doświadczeniem projektowym.
Propagatorka architektury sprzyjającej relacjom bez wykluczeń. Odkąd pamięta walczy o równe traktowanie wszystkich, niezależnie od wieku, koloru skóry, czy stopnia sprawności. Od 2019 roku współpracuje z Fundacją Kulawa Warszawa, gdzie pełni funkcję specjalistki ds. dostępności architektonicznej. Wraz z Fundacją szkoli, przeprowadza audyty oraz wspiera instytucje w likwidowaniu barier. Konsultuje i doradza obiektom zabytkowym, jak znaleźć kompromis między minimalną ingerencją w substancję historyczną, a poszanowaniem prawa do równego dostępu. Wspiera inwestorów i projektantów w zapewnianiu zgodności projektów z zasadami projektowania uniwersalnego. Jej szczególnym zainteresowaniem są przestrzenie przyjazne dla osób neuroróżnorodnych.
Maciej Czapliński
Maciej Czapliński
Ekspert prawa konsumenckiego. Wieloletni pracownik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie m.in. prowadził postępowania administracyjne w sprawach usług finansowych, a potem pracował w zespole odpowiedzialnym za wyszukiwanie i analizę problemów konsumenckich na rynku. Obecnie pracuje w Biurze Rzecznika Finansowego. Zajmuje się dostępnością usług finansowych dla osób ze szczególnymi potrzebami. Odpowiada też za relacje z rzecznikami konsumentów i organizacjami konsumenckimi i prowadzi szkolenia z prostego języka. Autor poradników i publikacji z prawa konsumenckiego. Uczestniczy w działaniach międzynarodowych sieci prawa konsumenckiego. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, wykładów i warsztatów w kraju i za granicą; m.in. wykłada na studiach podyplomowych z prawa konsumenckiego w Polskiej Akademii Nauk, jako ekspert Komisji Europejskiej szkoli sędziów i urzędników w Ukrainie i Turcji.
Piotr Czarnota
Piotr Czarnota
Ekspert ds. dostępności, zawodowo związany z Zamkiem Królewskim na Wawelu gdzie jest pełnomocnikiem Dyrektora Zamku ds. dostępności oraz z Instytutem Łukasiewicza Emag w Katowicach.
Absolwent Uniwersytetu Śląskiego , Uniwersytetu Jagiellońskiego ,Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Posiada 17-letnie doświadczenie w pracy w organizacjach pozarządowych zajmujących się aktywizacją osób z niepełnosprawnościami. Prowadzi szkolenia z obszaru dostępności, projektowania uniwersalnego, niepełnosprawności dla różnych grup odbiorców – koordynatorów dostępności, pracowników administracji publicznej i samorządowej, organizacji pozarządowych oraz sektora biznesowego. Przeprowadza audyty dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (ponad 100 audytów przeprowadzonych w ciągu ostatnich 4 lat).
Prowadzi zajęcia z obszaru projektowania uniwersalnego w ramach projektu „Symulatorium Dostępności”, skierowane do przyszłych architektów, inżynierów budownictwa, urbanistów na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie. Z miłości do podróży założył profil na Facebooku „Życie kołem się toczy by Piotr Czarnota”.
dr n. med. Krzysztof Czechowski
dr n. med. Krzysztof Czechowski
dr n. med. i n. o zdr. Koordynator ds. dostępności ZUS
Redaktor Naczelny "Niepełnosprawność-zagadnienia, problemy, rozwiązania"
Wykładowca Uczelni Łazarskiego
Z-ca Red. Naczelnego „Review of Medical Practice”
Julita Dul-Tomczuk
Julita Dul-Tomczuk
Absolwentka kierunku rewizji finansowej na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od 20 lat zbiera doświadczenie w bankowości i obsłudze klienta ( call center, bankowość detaliczna i korporacyjna, analiza ryzyka) w Citi Handlowym i Santander Bank. Od ponad 3 lat specjalizuje się w tematyce dostępności, społecznej odpowiedzialności biznesu i doświadczeń klienta. W BGK pełni rolę koordynatora dostępności, wspiera projekty z zakresu ESG i wolontariatu pracowniczego. Kocha taniec towarzyski, muzykę i duże amerykańskie samochody – tylko w tych czuje się bezpiecznie z rodziną. Prywatnie mama trzech synów i córki. Wrażliwa perfekcjonistka i mistrz logistyki. We krwi ma gen pedagoga i psychologa.
Wojciech Drzewiński
Wojciech Drzewiński
Zastępca Dyrektora Departamentu Kontroli w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej (UKE),
jego obowiązki obejmują kontrolę zgodności usług telekomunikacyjnych z przepisami prawa oraz nadzór nad projektami związanymi z dostępnością cyfrową.
Brał czynny udział w procesie legislacyjnym i wdrażaniu ustawy o dostępności niektórych produktów i usług.
Posiada ponad 16-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte na Politechnice Wrocławskiej, gdzie pełnił funkcję wykładowcy oraz asystenta badawczo-dydaktycznego na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji. Był kierownikiem zadań Politechniki Wrocławskiej w projektach AZON oraz AZON 2.0, współpracując m.in. z Laboratorium Tyfloinformatycznym, gdzie nadzorował powstanie repozytorium wiedzy zawierającego dostępne materiały dla osób z niepełnosprawnościami.
Jako kierownik projektu "Cyberbezpieczeństwo dla Gospodarki Przyszłości", kładł nacisk na opracowanie materiałów edukacyjnych zgodnie z wymaganiami dostępności. Równocześnie w projekcie "Politechnika Nowych Szans" pełnił funkcję eksperta ds. wdrożenia uniwersalnych standardów nawigacji dotykowej, opracowując nowe rozwiązania informacyjno-nawigacyjne na terenie kampusu Politechniki Wrocławskiej.
Jest współautorem standardu tyflomap drukowanych metodą druku 3D, które wspierają osoby niewidome i słabowidzące. Jego wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami oraz wdrażaniu technologii dostępnych dla wszystkich użytkowników znajduje odzwierciedlenie w jego podejściu do budowania inkluzywnej przestrzeni cyfrowej.
Filip Dzięcioł
Filip Dzięcioł
Architekt oraz Inżynier Danych, entuzjasta metodyk DevOps oraz zwolennik ciągłej, powszechnej i efektywnej edukacji.
Aktualnie Senior Data Engineer w Roche, Senior Data Architect w Exerizon, współtwórca startupu Mount.AI, nauczyciel MLOps na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, gdzie uzyskał stopień inżyniera, magistra oraz rozpoczął doktorat w kierunkach Computer Science oraz Data Science.
Członek grupy specjalistów zarządzania danymi DAMA Poland Chapter. Wcześniej specjalista w rolach analityka systemowego, programisty Mulesoft, a także konsultanta i architekta integracji danych.
Hobbistycznie od zawsze związany z siatkówką oraz muzyką, ostatnimi czasy praktykujący także wspinaczkę oraz bieganie. W wolnym czasie spędza czas z rodziną, przyjaciółmi oraz przy wielu książkach technicznych i rozwojowych.
dr Barbara Frątczak-Rudnicka
dr Barbara Frątczak-Rudnicka
W badaniach marketingowych pracuje od 1992 r. (Demoskop 1992-1998, IPSOS-DEMOSKOP 1998-2002). Od 2003 r. współzałożycielka i członek zarządu firmy badawczej 4P research mix.
Absolwentka Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego (1979 r.)
i jego wieloletni pracownik (1979- 2007r.). Jako stypendystka Fulbrighta studiowała zachowania konsumenckie na Uniwersytecie Wisconsin w USA (1990/1991).
Specjalizuje się w komunikacji marketingowej (w tym metodą analizy semiotycznej), eksploracji potrzeb i zachowań konsumentów oraz w analizie trendów konsumenckich. Wiele uwagi poświęciła grupom konsumenckim: wybranym pokoleniom, dzieciom, Millenialsom, i w szczególności grupie konsumentów 50+.
Opracowuje raporty syndykatowe 4P na temat trendów konsumenckich: makro-trendy i mikro-trendy konsumenckie, trendy w dizajnie opakowań, trendy w rodzinie, trendy w finansach, trendy wellness, konsumenckie trendy post-pandemiczne itp.
Publikuje i prezentuje na konferencjach na tematy związane z marketingiem
i badaniami konsumenckimi.
dr Agnieszka Fujak
dr Agnieszka Fujak
Projektant, Szef Projektu Rozwojowego PESA Bydgoszcz oraz Adiunkt w Katedrze Wzornictwa Politechniki Bydgoskiej. Mocno osadzona w przemyśle. Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz stypendystka Politechniki w Mediolanie. Od początku związana z projektowaniem środków transportu. W czasie studiów współpracowała miedzy innymi z Instytutem Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych Politechniki Krakowskiej oraz z firmą Inżynieria Samochodów Specjalnych Wawrzaszek w Bielsku-Białej. Tam również podjęła pracę początkowo na stanowisku projektanta form przemysłowych, potem - Głównego Projektanta i Szefa Działu Projektowania Przemysłowego. Ma za sobą ponad 80 projektów pojazdów specjalnych wdrożonych do produkcji. W tym pojazdy dla lotniskowej straży pożarne, podnośniki pożarnicze, pojazdy medyczne funkcjonujące w dużej mierze za granicą. Po 9 latach zamieniła branże pożarniczą na kolejową, dołączając do zespołu PESA Bydgoszcz, gdzie rozwija obszary związane z doświadczeniami użytkowników. Równolegle zajmuję się oceną potencjału rozwojowego firma oraz usprawnieniami w zakresie procesów wdrożeniowych. Rok 2019 to także początek praca w zespole dydaktyków Politechniki Bydgoskiej.
W swoim portfolio poza motoryzacyjnymi wdrożeniami ma również, takie perełki jak: marszczarka do parówek, choć pozostawia tą informację dla wybranych.
Julia Goll
Julia Goll
Pełni funkcję Partner Solutions Sales Managera w firmie Microsoft, specjalizując się w edukacji oraz dostępności cyfrowej dla szkolnictwa w Centralnej Europie i Azji. Współpracując z ekosystemem partnerów Microsoft, aktywnie promuje dostępność technologi i gotowych rozwiązań cyfrowych w różnych projektach i inicjatywach dla szkół i czelni w naszej części Europy.
Julia współpracuje z zespołami sprzedażowymi oraz ekspertami zewnętrznymi, aby wspierać popularyzację wpływ dostępności na biznes w sektorze publicznym i prywatnym. Z ramienia Microsoft jest również zaangażowana w organizację i udział w projektach dotyczących dostępności, m.in. w ramach Business Accessibility Forum, czy Partnerstwa w Inclu(vi)sion, gdzie dyskutuje o wpływie nowych regulacji na dostępność produktów i usług cyfrowych na polskim rynku.
Jako przedstawiciel zespołu Microsoft odpowiedzialnego za wsparcie działań w zakresie dostępności, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy, jej działania mają na celu zwiększenie świadomości na temat dostępności oraz wspieranie firm i instytucji w dostosowywaniu się do nowych wymogów prawnych poprzez wykorzystanie technologii cyfrowej i dostępnych materiałów przygotowanych przez Microsoft.
Oskar Grąbczewski
Oskar Grąbczewski
Architekt i urbanista, absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach i stypendysta IBA Emscher Park. Po studiach pracował w Berlinie i Duesseldorfie. Uzyskał uprawnienia architektoniczne w renomowanej pracowni AIR Jurkowscy Architekci. Wykładowca akademicki i sędzia konkursowy. Pisze felietony i recenzje architektoniczne do miesięczników Architektura Murator, Architektura i Biznes oraz Builder. Został nominowany do tytułu Architektoniczna Osobowość 25-lecia w Plebiscycie Architektury-Murator.
OVO Grąbczewscy Architekci to biuro architektoniczne z siedzibą w Katowicach, prowadzone przez Barbarę, Oskara i Marka Grąbczewskich, zajmujące się projektowaniem we wszystkich skalach – od urbanistyki, architektury budynków publicznych, przez budynki prywatne, domy, wnętrza aż do instalacji artystycznych, wystaw i mebli.
Piotr Grochowski
Piotr Grochowski
Architekt, urbanista. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Główny projektant Grupy Arche, założyciel pracowni GrochowskiArchitektura. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu hoteli i budynków mieszkalnych, w szczególności w rewitalizacji obiektów zabytkowych. Autor przebudowy Dworu Uphagena w Gdańsku i współautor projektu rewitalizacji Cukrowni Żnin.
Indywidualnie i zespołowo laureat nagród w dziedzinie architektury i przestrzeni miejskich, m.in. Nagrody Roku SARP 2021 za projekt Cukrownia Żnin oraz European Property Awards za projekt Łochów Folwark. Nominowany do nagrody EU Mies Award 2022. Obecnie wraz z zespołem rozwija swoją pasję, projektując rewitalizację dawnej bazy lotniczej Luftwaffe w Mielnie oraz adaptację klasztoru franciszkanów we Wrocławiu.
Ewelina Grodzicka
Ewelina Grodzicka
Związana z branżą nieruchomości i budownictwa od blisko 15 lat i od samego początku zaangażowana w tematykę zrównoważonego rozwoju. Posiada aktywne uprawnienia WELL AP. Doświadczenie w zakresie zrównoważonego rozwoju zdobywała jako lider procesów w zakresie certyfikacji WELL, BREEAM, Health and Safety oraz Obiekt bez barier dla obiektów biurowych. Obecnie kieruje zespołem odpowiedzialnym za kwestie ESG w firmie Trei, która jest deweloperem i zarządcą parków handlowych, mieszkań na sprzedaż oraz na wynajem .
Wcześniej pracowała w Mostostalu Warszawa, biorąc udział w międzynarodowych projektach badawczo-rozwojowych, mających na celu wprowadzenie innowacyjnych, prośrodowiskowych rozwiązań w budownictwie.
Ukończyła wydział Inżynierii Środowiska w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz tożsamy wydział na Cukurova University w Turcji.
dr Monika Herkt
dr Monika Herkt
Doktor nauk ekonomicznych, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu wiedzy o sztuce na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, członkini Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, trenerka programu ECHOCAST Polska. Od 2000 r. związana z samorządem miasta Poznania, w latach 2007–2013 odpowiedzialna za przygotowanie i wdrażanie Strategii Traktu Królewsko-Cesarskiego, współinicjatorka i współautorka koncepcji produktu turystycznego Brama Poznania (2007-2014), zastępczyni dyrektora Centrum Turystyki Kulturowej Trakt (2009-2019). Autorka seminariów z cyklu „Odbiorcy instytucji kultury". Obecnie dyrektorka Poznańskiego Centrum Dziedzictwa.
Łukasz Iwancio
Łukasz Iwancio
Naczelnik Wydziału ds. Postępowań Skargowych w Departamencie ds. Dostępności PFRON. Odpowiadał w PFRON za przygotowanie Funduszu do obsługi skarg na brak dostępności. Obecnie koordynuje ich rozpatrywanie. Od kilku lat zaangażowany w tworzenie i wprowadzanie rozwiązań niezależnego i aktywnego życia osób z niepełnosprawnościami. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Karolina Janowska
Karolina Janowska
Socjolożka, Psycholożka Społeczna, Certyfikowana Liderka Zmiany na rzecz Neurokultury. Absolwentka Studiów Podyplomowych „Neuroróżnorodność w miejscu pracy” na SWPS. Pasjonatka Diversity Equity Inclusion; w szczególności Neuroróżnorodności. Edukatorka i działaczka na rzecz dostosowania kultury biznesu do potrzeb osób neuroatypowych.
W Castorama Polska odpowiedzialna za wzmacnianie zaangażowania pracowników i budowanie kultury inkluzywnej.
Agnieszka Juszkis
Agnieszka Juszkis
Od 15 lat z sukcesem buduje pozycjonowanie, rozpoznawalność i customer experience centrów handlowych. Od 8 lat odpowiada za tworzenie strategii i prowadzenie działań komunikacyjnych Posnanii, jednego z największych obiektów handlowych w Polsce obsługującego 14 milionów klientów rocznie.
Realizowane przez nią projekty przyniosły Posnanii 18 polskich i międzynarodowych nagród w dziedzinie marketingu centrów handlowych.
Jej karierę w branży retail poprzedziło wieloletnie doświadczenie w branży reklamowej, gdzie zajmowała się strategią marketingową dla największych marek FMCG w Polsce.
Jako absolwentka socjologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest wielką fanką badań konsumenckich i łączenia działań marketingowych z obserwacjami społecznymi. Swoim doświadczeniem dzieli się ze studentami oraz z managerkami i managerami poprzez wykłady, konferencje branżowe i programy mentorskie.
Katarzyna Kaczmarek
Katarzyna Kaczmarek
Country Equality, Diversity and Inclusion Leader/Krajowa Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail Polska, odpowiedzialna za realizowanie strategii ED&I w organizacji. Od 7 lat w Ingka Group, wcześniej jako Customer Experience Leader/Kierowniczka ds. Kreowania Doświadczeń Klientów w Ingka Centres Polska.
Z wykształcenia pedagożka oraz absolwentka studiów podyplomowych z zakresu reklamy i marketingu medialnego. Przez ponad 10 lat związana z marketingiem, wcześniej zaangażowana w pracę w instytucjach penitencjarnych i pomocowych. Współautorka programów wyrównujących szanse młodzieży i dorosłych zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Prywatnie miłośniczka zwierząt i entuzjastka sportu. Zakochana w Gdańsku, w którym ma przyjemność mieszkać.
Lucyna Kaczmarkiewicz
Lucyna Kaczmarkiewicz
Koordynatorka dostępności w Poznańskim Centrum Dziedzictwa. Zajmuje się dostępnością w takich obiektach jak Brama Poznania, Centrum Szyfrów Enigma oraz Galeria Śluza. Autorka cyklu podcastów w języku łatwym do słuchania "W prostych słowach: kalendarz" oraz wielu warsztatów dla grup o różnorodnych potrzebach. Współtwórczyni audiościeżki w języku łatwym do rozumienia wraz z modelami edukacyjnymi po CSE.
Agnieszka Kalinowska-Sołtys
Agnieszka Kalinowska-Sołtys
Architekt, Partner i członek zarządu APA Wojciechowski Architekci. Prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich w latach 2022-2024. Ukończyła wydział architektury Politechniki Warszawskiej i podyplomowe studia Zarządzania Projektami w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz podyplomowe studia Zarządzania Nieruchomościami na Wydziale Ekonomii w Szkole Główne Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Od 2010 roku posiada uprawnienia BREEAM Asesora i LEED GA od 2021 Audytor Certyfikacji Zielony Dom. Członek komisji weryfikacyjnej certyfikacji Green Building Standard. Brała udział w wielu nagrodzonych projektach użyteczności publicznej spełniających wysokie wymogi certyfikacji ekologicznej. Współzałożycielka Ogólnokrajowego Stowarzyszenia Wspierani Budownictwa Zrównoważonego. Członek Rady Programowej UNGC Poland oraz Partner merytoryczny komitetu sterującego SDG-11 Zrównoważone Miasta. Członek Polskiej Rady Architektonicznej SARP oraz zespołu sędziów konkursowych SARP. Od 2019 roku Mentorka programu Top Woman gdzie dzieli się wiedza i doświadczeniem z młodymi kobietami rozpoczynającymi swoją karierę zawodowa w branży nieruchomości.
Marcin Klammer
Marcin Klammer
Marcin Klammer od kwietnia 2024 r. jest dyrektorem zarządzającym Polskiej Rady Centrów Handlowych. Wcześniej kierował szeregiem firm w sektorze nieruchomościowym, konsultingowym i inżynieryjnym. Pełnił funkcje prezesa zarządu w HB Reavis, BNP Paribas Real Estate i Arcadis / EC Harris, gdzie przez wiele lat współtworzył rynek deweloperski i konsultingowo- inżynieryjny w Polsce i w Europie.
Tomasz Kobierski
Tomasz Kobierski
Absolwent Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz studiów menedżerskich Advanced Management Program w IESE Business School w Barcelonie. Od początku swojej kariery zawodowej (od 1998 roku) jest związany z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. Pełnił funkcję dyrektora Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD, Międzynarodowych Targów Maszyn i Narzędzi dla Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego DREMA i Międzynarodowych Targów Komponentów do Produkcji Mebli FURNICA, następnie objął stanowisko dyrektora grupy produktów sektora rolno-spożywczego i drzewnego. Od 2007 roku zasiada w Zarządzie Grupy MTP, w roli wiceprezesa, od 2020 roku – w roli prezesa zarządu. Tomasz Kobierski jest także przewodniczącym komitetu organizacyjnego największych w Polsce zawodów konnych Cavaliada Tour. Zasiada w Zarządzie Stowarzyszenia Producentów Maszyn, Urządzeń i Narzędzi do Obróbki Drewna Droma. W latach 2017-2020 zasiadał w prestiżowej Radzie Dyrektorów UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego, a od roku 2022 jest Prezesem Stowarzyszenia CENTREX oraz Prezesem Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowego.
Lech Kolasiński
Lech Kolasiński
Artysta interdyscyplinarny i projektant. Zrealizował doktorat na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie pod opieką Prof. Czesławy Frejlich. Prowadzi pracę badawczą w zakresie projektowania uniwersalnego, architektury informacji dotykowej i dotykowej informacji zwrotnej. Zajmuje się adaptacjami edukacyjnymi i tyflograficznymi trawestacjami dzieł sztuki dla potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku oraz malarstwem.
W roku 2021 uzyskał Nagrodę Ministra Szkolnictwa Wyższego i Nauki za prace wdrożeniową za Kompleksowe rozwiązanie Tyflograficzne dla Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Autor wystaw indywidualnych między innymi w Krakowie, Lublanie, Mariborze oraz Lecce. Uczestnik licznych wystaw zbiorowych w kraju i za granicą.
Od 2014 roku pracuje na Wydziale Sztuki Uniwersytetu KEN w Krakowie.
Jędrzej Kolesiński
Jędrzej Kolesiński
Donata Kończyk
Donata Kończyk
Donata Kończyk – liderka w dziedzinie dostępności i projektowania uniwersalnego, od ponad dwóch dekad pracuje nad zmianą przestrzeni publicznej i cyfrowej, aby była przyjazna dla wszystkich. Jako Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. dostępności od 2017 roku, odpowiada za wprowadzanie standardów dostępności, które pomagają tworzyć miasto otwarte dla osób o różnorodnych potrzebach. Jej praca, a także działania całego m.st. Warszawa, zostały docenione przez Komisję Europejską – w 2020 roku Warszawa otrzymała prestiżową nagrodę Access City Award, wyróżniającą najbardziej dostępne miasta w Europie.
Zanim rozpoczęła współpracę z miastem stołecznym, przez ponad 17 lat była związana z Uniwersytetem Warszawskim, gdzie jako zastępca kierownika Biura ds. Osób Niepełnosprawnych rozwijała programy wsparcia dla studentów i pracowników z niepełnosprawnościami. Jej działania przyczyniły się do zapewnienia pełniejszego dostępu do edukacji i architektury uniwersyteckiej dla osób z różnymi ograniczeniami, a Uniwersytet Warszawski za całokształt tych działań został nagrodzony Grand Prix w konkursie Lider Dostępności.
Donata Kończyk to osoba, która swoją wiedzą i doświadczeniem nie tylko poszerza granice dostępności, ale także inspiruje innych do działania na rzecz bardziej otwartego społeczeństwa. Ekspertka w zakresie dostępności, członkini Rady Dostępności II kadencji działającej przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.
Edyta Korycka
Edyta Korycka
Dyrektor działu planowania inwestycji w Torus Sp. z o.o. Sp. k., mgr zarządzania na UG, inż. budownictwa na PG, certyfikowana LEED Green Associate, w 2023 roku ukończyła studia podyplomowe „ESG w praktyce” na SANS. Od 20 lat zajmuje się planowaniem i przygotowaniem inwestycji deweloperskich ze szczególnym uwzględnieniem zasad budownictwa ekologicznego (siedem uzyskanych certyfikatów LEED Platinum), obecnie przygotowuje firmę Torus do procesu wdrażania procesów i raportowania ESG.
Kamil Kowalski
Kamil Kowalski
Dyrektor Integracja LAB w Fundacji Integracja
Wykładowca ergonomii na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie
Absolwent wydziału Architektury Wnętrz na warszawskiej ASP.
Laureat m.in. Nagrody Ministra Infrastruktury oraz Medalu Stulecia Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Ekspert w zakresie projektowania uniwersalnego i dostępności architektonicznej, prowadzący projekty badawcze dotyczące dostępności m.in. kinematografii, szkolnictwa i obiektów komercyjnych. Audytor (ponad 1 500 przeprowadzonych audytów architektonicznych) i konsultant w projektach związanych z designem urządzeń, transportu i wyposażenia przestrzeni publicznej.
Ekspert Narodowego Centrum Kultury w zespole sterującym programu „Rozwój infrastruktury kultury” (2012-2014) oraz w zespole pracującym przy Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa nad zmianami przepisów budowlanych (2016-2017), juror w konkursach Lider Dostępności (od 2016 r.), Dobry Wzór (od 2020 r.) oraz członek Rady Dostępności (od 2020 r.).
Autor publikacji na temat projektowania uniwersalnego, m.in.: „ABC specjalisty. Przepisy dotyczące projektowania” oraz „ABC specjalisty. Pomieszczenia sanitarne” (w: „Architektura Murator. Warsztat architekta” 12/2016), „Stan infrastruktury budowlanej i zabezpieczeniowej w muzeach. Raport” (NIMOZ 2016), „Włącznik” (Fundacja Integracja, Warszawa 2017) i „Włącznik 2.0 (Fundacja Integracja, Warszawa 2024), BEZ BARIER. Festiwale i inne wydarzenia plenerowe dostępne dla każdego (współautor, Warszawa 2024).
Karolina Kruszewska
Karolina Kruszewska
Absolwentka wzornictwa przemysłowego, na ASP w Katowicach. Projektantka produktu w dziedzinach projektowania inkluzywnego, sensorycznego i zrównoważonego. Nominowana do konkursu „The Best Designers under 30”. Wyróżniona jako jedna z 25 najzdolniejszych młodych osób w Polsce w konkursie Forbes 25 under 25, w kategorii działalność społeczna. Laureatka nagrody European Product Design Award 2022 za projekt Pose - zestaw do edukacji seksualnej dla osób niewidomych. Włączanie użytkowników to główna profesja autorki od włączania użytkowników z niepełnosprawnościami w projektach produktowych aż po włączanie poprzez sztukę. W 2021/2022 opracowująca w zespole projektowym Dagmary Szmal, w ramach programu „Dobre Innowacje”, prysznic dla seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. W 2022 uzyskała wraz z zespołem projektowym pierwsze miejsce w konkursie Agrafa Beyond za projekt WO - umywalka do mycia częściowego w toaletach publicznych, między innymi dla osób w kryzysie bezdomności, uchodźców i matek z dziećmi. Obecnie posiadająca nadzór autorski nad wdrożeniem swojego dyplomu licencjackiego na temat „zbierania wody deszczowej w miastach” oraz pracująca w grupie nieformalnej „Studio Rzeczy Ważne”, gdzie wraz z zespołem projektuje i wdraża inkluzywne produkty. Wykładowczyni w liceum plastycznym, Cosinus Katowice.
mgr/MBA Aleksandra Kwasek
mgr/MBA Aleksandra Kwasek
Wyższa Szkoła Zarządzania (The Polish Open University) w Warszawie.
Kierunek: Zarządzanie
Specjalizacja: Zarządzanie Strategiczne
Dyplom Magistra oraz Dyplom Master of Business Administration.
Studia MBA ukończyła z Akredytacją The Oxford Brookes University. Obecnie pracuje w Urzędzie Miasta Żyrardowa, pełni funkcję koordynatora ds. dostępności. Utytułowana lekkoatletka i trenerka, chętnie dzieli się wiedzą, pasją i wieloletnim doświadczeniem z osobami ze szczególnymi potrzebami w tym seniorami i młodzieżą, zachęcając do aktywnych form spędzania wolnego czasu oraz do uczestnictwa w zajęciach sportowych.
Philip Larson
Philip Larson
Ekspert w dziedzinie rozwiązań do wnętrz w środowiskach opieki nad osobami starszymi. Opowiada za wsparcie rynków eksportowych szwedzkiego producenta mebli NC Nordic Care AB, należącego do portfolio marek Grupy Kinnarps – wiodącego w Europie dostawcy rozwiązań do wnętrz biur, placówek oświatowych i opiekuńczych. Magister biznesu międzynarodowego po Szkole Głównej Handlowej w Göteborgu. Czas wolny Philip lubi spędzać na świeżym powietrzu, wędrując lub jeżdżąc na nartach. Można go spotkać biegającego w lasach i wokół jezior w okolicach Sztokholmu, gdzie mieszka z rodziną.
Joanna Leciejewska
Joanna Leciejewska
„Projekt jest dla mnie zagadką do rozwiązania. Odpowiedź uzyskuję, gdy każdy element pasuje do siebie, tworząc całość — poprzez harmonijne zrównoważenie ergonomii, funkcjonalności i sztuki. W duchu upraszczania formy do jej logicznego ostatecznego kształtu dla pięknego, sprytnego i oryginalnego rozwiązania.”
Absolwentka i wykładowca Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu oraz Uniwersytetu SWPS.
Projektantka wzornictwa przemysłowego. Łączy umiejętności, doświadczenie i kompetencje z zakresu wzornictwa przemysłowego, sztuki, materiałoznawstwa, aspektów technicznych i konstruktorskich.
Produkty, które projektuje są efektem obserwacji potrzeb użytkowników oraz kontekstu użytkowania finalnego wyrobu - dzięki temu tworzy nowatorskie obiekty. Podczas procesów projektowych współpracuje z potencjalnymi odbiorcami, również o wyjątkowych potrzebach - z dziećmi, sportowcami, osobami z dysfunkcją wzroku. Pracuje dla wielu branży, takich jak meblarstwo, sprzęt optyczny, AGD, oświetlenie, sprzęt medyczny.
dr inż. arch. Tomasz Majda
dr inż. arch. Tomasz Majda
Dr inż. arch. Tomasz Majda - Absolwent i pracownik Wydziału Architektury PW. Przez 10 lat adiunkt na Wydziale Ogrodnictwa, Biotechnologii i Architektury Krajobrazu SGGW.
Prezes Towarzystwa Urbanistów Polskich, delegat Polski w Europejskiej Radzie Urbanistów (ECTP-CEU), wieloletni przewodniczący Polskiej delegacji w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Urbanistów i Planistów Regionalnych (ISOCARP), członek Global Planners Network, przez 2 kadencje przewodniczący Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej m.st. Warszawy, członek Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej MRiT, przez kilka lat członek Zespołu Prawno-Urbanistycznego KPZK PAN oraz Zespołu ds. obszarów metropolitalnych. Właściciel biura projektowego, współautor kilkudziesięciu planów miejscowych, szeregu studiów gmin, strategii rozwoju gmin, projektów urbanistycznych, ekofizjografii. Ekspert wiodący części planistycznej Programu bezpieczeństwa powodziowego Doliny Wisły Środkowej na zlecenie konsorcjum 9 wojewodów. Ekspert zespołu strategii rozwoju Nankinu 2049 i masterplanu nowej części miasta na północnym brzegu Jangcy dla 5 mln mieszkańców. Wykładowca programów w Abu Dhabi, Shenzen, Jekaterynburgu.
Paulina Malinowska-Kowalczyk
Paulina Malinowska-Kowalczyk
Dziennikarka, doradca, wykładowczyni, coach. W latach 2002-2017 związana z Telewizją Polską S.A. (prowadziła i współtworzyła programy związane z problematyką społeczną i sportem osób z niepełnosprawnościami), a następnie do 2023 r. z Polskim Komitetem Paralimpijskim, w którym pełniła funkcję rzeczniczki prasowej, a następnie Sekretarz Generalnej. Od 2019 r. jest doradczynią Prezydenta RP ds. osób z niepełnosprawnościami. Jej największą pasją jest sport paralimpijski - w latach 2004-2024 relacjonowała igrzyska paraolimpijskie, ośmiokrotnie była akredytowana na największą imprezę sportową czterolecia.
Odznaczona wieloma nagrodami i wyróżnieniami, m.in.: Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, tytułem Dziennikarza Bez Barier, nagrodą Międzynarodowego Komitetu Paralimpijskiego oraz laureatką tytułu Lady D. im. Krystyny Bochenek w kategorii życie zawodowe.
Jest absolwentką Katedry Iberystyki Uniwersytetu Warszawskiego, Studiów Podyplomowych Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk na kierunku Komunikacja Społeczna i Media, Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi na kierunku Przygotowanie Pedagogiczne oraz Akademii Profesjonalnego Coacha Szkoły Głównej Handlowej.
Marta Maliszewska
Marta Maliszewska
Doświadczona menedżerka od kilkunastu lat związaną z branżą płatniczą. Jedna z laureatek Rankingu Najbardziej Wpływowych Kobiet Branży Płatniczej Cashless.pl.
W eService pełni funkcję Chief Operating Officer CEE. Jest także członkiem europejskiego Zespołu OPS odpowiedzialnego w Grupie Global Payments za działania Customer Service Operation, Process Operations, Logistic and Field Services.
Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje modelując i wdrażając zautomatyzowane procesy obsługi klienta, logistyki i dystrybucji oraz zarządzania ryzykiem kartowym. Ogromną wagę przywiązuje do jakości oraz zarządzania ścieżką i doświadczeniem klienta. Jednym z efektów jej pracy zdobycie i regularne odnawianie certyfikatów ISO 18295 oraz EN 15838, zaliczających podlegające jej Contact Center do najlepiej zarządzanych w kraju. Jej sukcesy związane m.in. z digitalizacją procesów serwisowo-obsługowych oraz wykreowaniem i wdrożeniem innowacyjnego modelu zarządzania istotnie przyczyniły się do objęcia i utrzymywania przez eService pozycji lidera polskiego rynku.
Marta Maliszewska ukończyła studia ekonomiczne o specjalizacji Zarządzanie Międzynarodowe. Posiada tytuł Executive MBA przyznany przez Akademię Koźmińskiego oraz prestiżowe akredytacje: AMBA, EQUIS, AACSB. Karierę zawodową rozpoczynała w międzynarodowej firmie branży FMCG, w której zajmowała się procesami obsługi klienta B2B i B2C, telesales oraz windykacji należności. W trakcie swojej kariery zawodowej w eService, pełniła również funkcję Executive Director spółki zależnej - EVO Payments s.r.o. działającej na rynku czeskim. W 2023 roku podjęła nowe wyzwanie, dołączając do Zespołu Operacji EU Global Payments Inc., w którym wspiera procesy integracyjne i operacyjne europejskich spółek należących do Grupy Global Payments, będącej współwłaścicielem eService.
W czasie wolnym uwielbia podróżować, żeglować i aktywnie spędzać czas na nartach biegowych. Jej pasją jest również czytanie i nie oszczędza na zakupach książek.
dr Natalia Marciniak-Madejska
dr Natalia Marciniak-Madejska
Socjolożka, edukatorka, działaczka społeczna. Wykładowczyni akademicka i konsultantka w zakresie projektowania uniwersalnego, prostego języka, zarządzania projektami i inkluzywnego zarządzania. Zawodowo związana z branżą szkoleniową – dyrektorka działu projektów rozwojowych w SENSE consulting.
Socjolożka, edukatorka, działaczka społeczna. Dyrektorka Działu Projektów Rozwojowych i Centrum Dostępności w SENSE consulting. Wykładowczyni akademicka i konsultantka w zakresie projektowania uniwersalnego, prostego języka, zarządzania projektami i inkluzywnego zarządzania. Autorka publikacji na temat inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami. Członkini Krajowej Rady Konsultacyjnej przy Pełnomocniku Rządu ds. Osób z Niepełnosprawnościami (2017-2021). Społecznie zarządza organizacjami działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz kołem gospodyń wiejskich.
Aleksandra Markuszewska
Aleksandra Markuszewska
Lider Projektu w Skanska Residential Development Poland, absolwentka Wydziału Architektury, Budownictwa i Inżynierii Środowiska ze specjalizacją Architektura i Urbanistyka oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich dla Deweloperów. Z rynkiem nieruchomości związana zawodowo od 2006 roku jako architekt, a od 2018 roku jako lider projektów inwestycyjnych w Skanska Residential Development Poland.
W Skanska jest odpowiedzialna za prowadzenie projektów inwestycyjnych – koordynację prac projektowych i realizacyjnych, w tym dostosowanie projektu, aby spełniał potrzeby osób z niepełnosprawnościami.
dr Karolina Mendecka
dr Karolina Mendecka
Karolina Mendecka, dyrektorka Business Accessibility Forum, radczyni prawna w Fundacji Widzialni, doktorka i adiunktka na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Zawodowo i naukowo zajmuje się dostępnością w świetle praw ochrony konsumenta i międzynarodowej ochrony praw człowieka, z uwzględnieniem praw osób ze szczególnymi potrzebami.
Anna Milczanowska
Anna Milczanowska
Historyczka sztuki, filolożka, redaktorka; tworzy ceramikę unikatową. Od 2021 r. pełnomocniczka dyrektora – koordynatorka dostępności w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie. Autorka koncepcji kampanii społeczno-edukacyjnych, koordynatorka projektów kulturalnych. Prowadzi szkolenia z kreatywnego myślenia i pisania, tekstów prostych, komunikacji oraz animacji międzypokoleniowej.
Anna J. Nowak
Anna J. Nowak
Natalia Olszewska
Natalia Olszewska
Natalia Olszewska - ekspertka w zakresie neuronauki stosowanej w projektowaniu przestrzeni wspierających zdrowie i efektywność. Współzałożycielka IMPRONTA, gdzie kieruje projektami transformującymi przestrzenie biurowe, publiczne, edukacyjne i mieszkalne, przynosząc wymierne korzyści biznesowe. Posiada wykształcenie w medycynie, neuronauce i neuronauce stosowanej w architekturze, zdobyte na prestiżowych uczelniach, oraz doświadczenie ze współpracy z globalnymi firmami. Wykładowczyni programu NAAD Master na Università IUAV, integruje neuronaukę z architekturą, wpływając na obecne trendy w projektowaniu przestrzeni.
fot. Mateusz Skwarczek / Agencja Wyborcza.pl
Natalia Partyka
Natalia Partyka
Sześciokrotna mistrzyni paraolimpijska i czterokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich, reprezentantka kadry narodowej seniorek.
Iwona Parzyńska
Iwona Parzyńska
Pełnomocniczka dyrektora ds. osób z niepełnosprawnością i koordynatorka dostępności w Muzeum Narodowym w Krakowie. Prowadzi wieloletni projekt naukowy pn. „Muzeum uczące się – analiza uczestnictwa w kulturze i badanie potrzeb osób z różnymi typami niepełnosprawności na przykładzie publiczności MNK”. W latach 2020-2022 członkini międzynarodowego zespołu projektowego "Spektrum" na rzecz uczestnictwa w kulturze osób ze spektrum autyzmu, realizowanego w ramach "Erasmus+ Młodzież”. Koordynatorka wielu projektów na rzecz poprawy dostępności architektonicznej, komunikacyjno-informacyjnej i cyfrowej w MNK.
Współautorka programu studiów i prowadząca wykłady na studiach podyplomowych AGH "Koordynator i audytor dostępności". Członkini Zarządu Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego i członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego (Sekcja Socjologii Niepełnosprawności). W 2022 r. brała udział w pracach Zespołu Sterującego w programie Narodowego Centrum Kultury p.n. Kultura Dostępna. W 2022 roku członkini zespołu NIMOZ ds. wytycznych dla muzeów w zakresie obszarów 18 (Dostępne treści
multimedialne) i 25 (Kultura dostępna) Programu Dostępność Plus; w 2022 r. specjalistka ds. ewaluacji w projekcie „YOUTH IMPACT” w FRDL. Od 2022 roku członkini Rady Fundacji Szkoła bez Barier na Rzecz Edukacji Dzieci i Młodzieży ze Sprzężonymi Niepełnosprawnościami w Krakowie.
Pawlak & Stawarski
Pawlak & Stawarski
Autorskie studio projektowe Pawlak&Stawarski, założone przez Bartłomieja Pawlaka i Łukasza Stawarskiego w 2014 roku, zajmuje się projektowaniem produktu. Projektanci w swojej pracy łączą różne cechy charakteru i temperamenty, zderzając je ze sobą w twórczej atmosferze poszukiwań najciekawszych idei. Chętnie sięgają po naturalne materiały, korzystając zarówno z rzemieślniczych, jak i nowoczesnych technologii. Współpracują z najlepszymi polskimi markami. Za swoje projekty otrzymali kilkadziesiąt nagród i wyróżnień, m.in.: Red Dot Design Award, Good Design, iF Design Award, German Design Award, Must Have, Dobry Wzór. Studio Pawlak & Stawarski w roku 2020 znalazło się na liście najlepiej zapowiadających się młodych biur projektowych wyselekcjonowanych z całego świata przez „Dezeen”. Po wieloletniej współpracy projektowej w 2022 roku objęli dyrekcję kreatywną marki Fameg.
Jan Pawlik
Jan Pawlik
Jan Pawlik - Architekt z wieloletnim i międzynarodowym doświadczeniem w branży fit-out i retail. Przez wiele lat współprojektował biura firm technologicznych z branży IT – promując i wdrażając rozwiązania służące dostępności.
Doświadczenie projektowe zdobywał min. w Office for Metropolitan Architecture w Rotterdamie (współautor muzeum Fondazione Prada w Mediolanie).
Do ISS dołączył w 2019 roku rozwijając agendę workplace, workplace experience oraz DIB. W 2024 wraz z zespołem otrzymał wyróżnienie w konkursie Lider Dostępności, kategoria obiekt biurowy/handlowy.
Szymon P. Pepliński
Szymon P. Pepliński
Obszary: dostępność cyfrowa, design, technologia, edukacja
Ekspert dostępności cyfrowej z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży technologicznej i kreatywnej. Współpracuje z globalnymi korporacjami, w tym firmami z listy Fortune 500, tworząc dostępne i przyjazne dla użytkowników produkty.
Jako wykładowca akademicki dzieli się wiedzą z zakresu kreatywnego kodowania, projektowania uniwersalnego oraz sztucznej inteligencji. Posiada głęboką wiedzę w dziedzinach takich jak design, technologia i AI.
Laureat licznych nagród na międzynarodowych festiwalach kreatywnych, w tym Cannes Lions, Eurobest, Golden Drum, Clio Awards oraz The One Club/The One Show. Jego osiągnięcia zostały również docenione przez firmy technologiczne, takie jak Facebook (Facebook Gold Award) oraz Google (Google’s Success Stories).
Aktywny członek społeczności na rzecz dostępności, zaangażowany w inicjatywy mające na celu przełamywanie barier cyfrowych i zwiększanie dostępności technologii dla wszystkich.
st. bryg. dr inż. Robert Piec
st. bryg. dr inż. Robert Piec
Absolwent Szkoły Głównej Służby Pożarniczej. Doktor nauk technicznych w dyscyplinie inżynieria środowiska nadany uchwałą Rady Naukowej Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego. Ukończył również studia podyplomowe – zarządzanie w stanach zagrożeń w Szkole Głównej Służby Pożarniczej, studia podyplomowe – bazy danych w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania oraz studia podyplomowe z seminariami doktoranckimi – Analiza ryzyka w Akademii Finansów. Jest autorem lub współautorem wielu artykułów, rozdziałów monografii oraz referatów prezentowanych na konferencjach krajowych i zagranicznych. Obecnie pełni obowiązki Dyrektora Instytutu Bezpieczeństwa Wewnętrznego Akademii Pożarniczej.
Jerzy Porzucek
Jerzy Porzucek
Manager ds. zarządzania siecią bankomatów w banku BNP Paribas S.A., ekspert z dziedziny automatyki bankowej oraz ATM as a Service, posiada ponad dwudziestopięcioletnie doświadczenie w szeroko rozumianej branży automatycznej obsługi gotówki.
W latach 2002-2011, pracując w Diebold Poland sp. z o.o., zajmował się tworzeniem i rozwojem usług typu Managed Services i ATM as a Service dla bankowości na rynku polskim i w regionie EMEA. Brał udział w budowaniu i utrzymaniu operacyjnym sieci bankomatów Cash4You, ale także HSBC i Citi Banku w modelu outsourcingowym. Od 2011 roku w ITCARD SA, gdzie wdrażał i zarządzał zespołami wsparcia technicznego dla biznesu ATM i terminali EFT POS, brał udział w budowaniu sieci Planet Cash oraz przygotowaniu i realizacji ofert firmy w zakresie ATM as a Service dla sektora bankowego w Polsce.
Od 2016 roku związany z BNP Paribas SA, gdzie z powodzeniem zajmował się migracją sieci z urządzeń monofunkcyjnych na recyklingowe, rozwojem usług dostępnych dla Klientów banku w samoobsługowym kanale dystrybucji gotówki. Działając wspólnie z dostawcami BNP Paribas SA, może poszczycić się pionierskimi wdrożeniami, choćby pierwszy recykler gotówki na rynku z możliwością wpłaty przy użyciu czytnika bezstykowego w 2017 roku, czy pierwszy działający produkcyjnie recykler marki Hyosung na rynku polskim w 2022 roku. Aktywnie wspiera strategię przenoszenia transakcji gotówkowych z Centrów Klienta na urządzenia samoobsługowe. Pasjonat technologii, prywatnie - miłośnik regionu Warmii i Mazur. Ukończył studia na wydziale Prawa i Administracji Warszawskiej Szkoły Informatyki , Zarządzania i Administracji.
Paweł Potakowski
Paweł Potakowski
Łączy wiedzę prawniczą z praktyką marketingową, by kształtować bardziej dostępny świat. Jako prawnik z wykształcenia i marketer z doświadczenia zawodowego, skutecznie przekłada te umiejętności na grunt społecznej odpowiedzialności biznesu. Na co dzień pracuje w Grupie Migam, gdzie swoim zaangażowaniem zmienia rzeczywistość osób Głuchych.
Pełniąc funkcję Dyrektora ds. Komunikacji (CCO) w MIGAM.org, Paweł otwiera świat dla osób niesłyszących poprzez innowacyjne rozwiązania komunikacyjne. Jako Prezes www.pracabezbarier.eu, aktywnie działa na rzecz usuwania barier w zatrudnieniu ludzi z niepełnosprawnościami, wprowadzając nowoczesne i skuteczne inicjatywy. Szkoli z dostępności, audytuje i certyfikuje, ale przede wszystkim zmienia świat na lepsze.
Migam to polska firma, która od wielu lat zapewnia profesjonalne tłumaczenia online na Polski Język Migowy (PJM). Obsługując ponad 2000 instytucji publicznych i przedsiębiorstw, Migam dostarcza usługi tłumaczeniowe na najwyższym poziomie, przyczyniając się do większej inkluzywności społecznej.
Migam rozwija swój własny generatywny model sztucznej inteligencji, dzięki któremu powstaną automatyczne awatary docelowo zapewniające tłumaczenie dowolnych treści na języki migowe, ale także samodzielnie rozpoznające język migowy – czyli tłumaczące w obie strony.
Paweł Pura
Paweł Pura
Andrzej Pyra
Andrzej Pyra
W branży UX od 2010 roku. Obecnie jest dyrektorem UX w Santander Bank Polska, gdzie kieruje zespołem projektantów odpowiedzialnych za rozwój cyfrowych rozwiązań bankowych.
Beata Anna Richter
Beata Anna Richter
Beata Anna Richter - sales consultant w Pressalit. Profesjonalny doradca ds. projektów. 15 lat doświadczenia w Pressalit.
Wieloletnie doświadczenie w inwestycjach związanych z dostępnością w łazienkach. Wykwalifikowane doradztwo na wszystkich etapach powstawania projektu (warsztaty przedprojektowe, koncepcja, projekt techniczny). Pełne wsparcie w zakresie dokumentacji elementów projektu (Certyfikaty, Pliki BIM, Instrukcje).
Katarzyna Rzehak
Katarzyna Rzehak
Historyczka sztuki oraz badaczka i krytyczka designu. W Fundacji Integracja zajmuje się projektowaniem uniwersalnym, audytami i certyfikacją produktów oraz usług pod kątem dostępności. Pracuje w programie „Pierwszy krok do windy” w jakim Fundacja Integracja wraz z BGK proponują konkretne rozwiązania w zakresie dostępności budynków mieszkalnych.
Przez dziesięć lat pracowała jako dyrektor w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, gdzie prowadziła DOBRY WZÓR, profesjonalny konkurs nagradzający wdrożenia przemysłowe. Wykładała historię designu na studiach podyplomowych Design Management organizowanych przez Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej i IWP oraz w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Obecnie prowadzi kurs historii designu i współczesnych zagadnień wzornictwa dla studentów Politechniki Bydgoskiej. Jest stałą współpracowniczką tygodnika POLITYKA.
Izabela Sopalska-Rybak
Izabela Sopalska-Rybak
Założycielka i prezeska Fundacji Kulawa Warszawa.
Trenerka, działaczka społeczna, ekspertka w grupach doradczych na temat potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Członkini Warszawskiej Rady Kobiet. Działa na rzecz osób z niepełnosprawnościami w Polsce od 2012 roku. Prowadzi szkolenia na temat potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami dla pracowników różnych instytucji oraz firm, lekcje savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami w szkołach, sprawdza dostępność. Wspiera firmy w procesie otwierania się na klienta z niepełnosprawnością, profesjonalizacji obsługi, zwiększania dostępności placówek, usług i procesów. Pomysłodawczyni projektu Dostępna Ginekologia. Nominowana do nagród takich jak: Warszawianka Roku, Okulary Kaczkowskiego Nie widzę przeszkód, laureatka nagrody Kryształek Zwierciadła, ShEO Awards, Mazowiecka Lady D., wybrana przez Kongres Kobiet oraz Ambasadę Brytyjską Liderką Równości woj. mazowieckiego. W 2022 roku otrzymała Srebrny Krzyż Zasługi za działalność na rzecz osób z niepełnosprawnościami z rąk Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Teresa Sosnowska
Teresa Sosnowska
Absolwentka Wydziału Zootechnicznego Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie.
Swoją karierę zawodową związała od 1994 roku z Polskim Komitetem Normalizacyjnym, gdzie w latach 2013-2019 pełniła funkcję dyrektora Wydziału Prac Normalizacyjnych, a wcześniej w latach 2011-2013 – kierownika Sektora Żywności, Rolnictwa i Leśnictwa.
Prelegent z zakresu systemu normalizacyjnego. Autorka publikacji związanej z normalizacją w prasie krajowej. Brała udział we wdrażaniu systemu informatycznego Polski Zasób Normalizacyjny dedykowanego pracom normalizacyjnym Organów Technicznych działających przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym. Współautorka procedur i instrukcji ZSZ PKN.
Na stanowisko Zastępcy Prezesa została powołana 5 kwietnia 2019 roku. Nadzoruje realizację działań Pionu Normalizacji, który jest odpowiedzialny za całokształt organizacji prac normalizacyjnych, w tym za prawidłowość procesu tworzenia dokumentów normalizacyjnych i ich publikację.
Kinga Strzelczyk
Kinga Strzelczyk
Projektantka graficzna i architektka wnętrz, która w swojej pracy łączy artystyczną wrażliwość ze zrozumieniem potrzeb marek produktowych oraz współczesnych użytkowników. Ukończyła studia na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu.
Specjalizuje się w integrowaniu kreatywnych wizji z praktycznymi rozwiązaniami, zarówno w przestrzeni cyfrowej, jak i fizycznej. W projektowaniu kieruje się ideami designu synestetycznego – angażującego wszystkie zmysły. Związana z marką Balma, gdzie odpowiada za komunikację wizualną produktu oraz projektowanie wnętrz biurowych.
Autorka “Galerii Dotyku", stworzonej na stoisku marki tkanin obiciowych podczas targów Home Decor w 2020 roku, będącej formą interakcji produktu, gdzie odbiorcy mogli doświadczyć materiałów nie tylko wizualnie, ale przede wszystkim dotykowo.
bryg. dr Barbara Szykuła-Piec
bryg. dr Barbara Szykuła-Piec
Socjolożka, wykładowczyni, strażaczka, prawie 20-letnie jako dydaktyczka i naukowczyni bada szeroko, holistycznie rozumiane bezpieczeństwo – głównie przez pryzmat społeczności lokalnych, ich rezyliencji i odporności. Dzieląc się wiedzą z zakresu psychologii, socjologii, wsparcia i prewencji społecznej, porusza ważne tematy dostępności i włączania społecznego osób ze szczególnymi potrzebami. 10 lat temu weszła na drogę wspierania kobiet w służbach mundurowych. Jest współautorką procedur antymobbingowych i antydyskryminacyjnych w PSP, Zasad Etyki Zawodowej PSP oraz Akademii Pożarniczej. Obecnie kieruje pracami Zakładu Edukacji Społecznej w Katedrze Nauk Społecznych Akademii Pożarniczej prowadząc prace badawcze w obszarze zaufania społecznego, elastyczności i zdolności adaptacyjnych wspólnot lokalnych.
Katarzyna Unold
Katarzyna Unold
Magister inżynier architekt z szerokim doświadczeniem w branży deweloperskiej.
Od października jest prezeską TDJ Estate, gdzie jej priorytetem będzie nadanie jeszcze szybszego tempa rozwoju organizacji, którego fundamentem będzie ogólnopolska ekspansja. Szczególny nacisk kładzie na realizację założonych celów z poszanowaniem wartości takich jak poczucie odpowiedzialności środowiskowej, innowacyjność i profesjonalizm.
Katarzyna przed dołączeniem do TDJ, w latach 2018-2024, była dyrektorką zarządzającą ACCIONA Nieruchomości, odpowiadając za jej rozwój na polskim rynku i reorganizację jej struktur. Spółka ta jest częścią hiszpańskiej grupy kapitałowej ACCIONA, notowanej na giełdzie papierów wartościowych w Madrycie i będącej obecnej w 60 krajach. W Polsce od ponad 30 lat realizowała inwestycje mieszkaniowe.
Wcześniej Katarzyna pracowała dla należącego do francuskiej grupy Rabot Dutilleul start-upu deweloperskiego Nacarat Polska, gdzie jako dyrektorka zarządzająca zorganizowała działalność firmy w Polsce. Inwestycje Nacarat Polska były wielokrotnie nagradzane w międzynarodowych konkursach.
Kierowała również wrocławskim oddziałem Skanska Property Poland, a karierę zaczynała w ECE Projektmanagement, biorąc udział w realizacji dużych projektów komercyjnych, takich jak Galeria Dominikańska i Galeria Krakowska.
Justyna Urbanowicz-Jaśniak
Justyna Urbanowicz-Jaśniak
Starszy Koordynator ds. Obsługi klienta Posnanii/
Certyfikowany Koordynator ds. dostępności
Od blisko ośmiu lat planuje i wprowadza działania z zakresu Customer Experience w Posnanii, flagowym centrum w portfolio Apsys. Odpowiedzialna za codzienną koordynację ponad 30 usług oferowanych klientom Posnanii. Realizowane przez nią projekty uwzględniające potrzeby różnych grup klientów – osób z niepełnosprawnościami, seniorów, czy rodzin z dziećmi przyniosły Posnanii uznanie w branży i wyróżnienia m.in. w kategorii Lider Dostępności w konkursie organizowanym przez Integrację pod Patronatem Prezydenta Polski Rzeczpospolitej. W 2023 roku uzyskała tytuł certyfikowanego koordynator ds. dostępności.
Związana z Posnanią od czasu jej budowy. Wcześniej zdobywała doświadczenie w zakresie budowania relacji z klientem w branży nieruchomości i sprzedaży eksportowej. Jest absolwentką Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Marta Wenclewska
Marta Wenclewska
Od ponad 10 lat związana z organizacjami pozarządowymi. Absolwentka prawa i politologii, ukończyła również Podyplomowe Studium Zagadnień Legislacyjnych na Uniwersytecie Warszawskim. Autorka publikacji i analiz dotyczących procesu stanowienia prawa. Obecnie zastępca dyrektora w Departamencie Analiz i Legislacji w Biurze Rzecznika Finansowego, gdzie jest odpowiedzialna m.in. za tematy związane z dostępnością usług finansowych dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Łukasz Wiktor
Łukasz Wiktor
Doświadczony lider nastawiony na rozwój zespołu i kreowanie innowacyjnych rozwiązań. Od wielu lat związany z branżą finansową, posiada bogate doświadczenie w zakresie realizacji strategicznych projektów, digitalizacji i optymalizacji procesów i rozwoju kanałów obsługi klienta.
Od 2021 zarządza Departamentem Omnichannel. Odpowiedzialny za strategię omnichannel mBanku – rozwój platformy bankowej, współpracę i przenikanie się kanałów oraz budowanie najlepszego doświadczenia użytkowników.
Odpowiada za transformację mobilną, digitalizację i automatyzację sprzedaży i obsługi oraz budowę cyfrowego ekosystemu zarządzania finansami.
Wcześniej w mBanku odpowiadał między innymi za rozwój i zarządzanie Contact Center. Zarządzał obszarem automatyzacji i digitalizacji procesów biznesowych w tym projektowanie usług (Service Design), kształtowanie ścieżek klientowskich (Customer Journey) i transformację zwinną.
Jacek Wiśnicki
Jacek Wiśnicki
Polonista, edukator kulturalny, urzędnik, okazjonalnie pisarz i twórca. Od 2018 r. pracuje w urzędzie m.st. Warszawy. Był m.in. zastępcą burmistrza dzielnicy Wawer, gdzie odpowiadał za pomoc społeczną, a także koordynatorem ds. dostępności w Zakładzie Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Wawer. Zajmował się oceną i realizacją projektów budżetu obywatelskiego w Zarządzie Zieleni, w tym skwerów, czy placów zabaw. W Centrum Komunikacji Społecznej nadzoruje dział równego traktowania, monitorujący i wprowadzający standardy równego traktowania, a także koordynuje proces udostępniania i dostosowania toalet publicznych w Warszawie.
Tomasz Wojakowski
Tomasz Wojakowski
Pełnomocnik Prezesa Zarządu PFRON ds. Dostępności pełniący rolę koordynatora ds. dostępności. Zaangażowany we wdrażanie rozwiązań zapewniających dostępność zarówno klientom, jak i pracownikom Funduszu. Ekspert ds. dostępności cyfrowej - przeprowadza audyty w oparciu o standard WCAG 2.1. Opiniował kwalifikacje zawodowe w zakresie dostępności cyfrowej dla Ministerstwa Cyfryzacji. Z ramienia PFRON uczestniczy jako ekspert w opracowywaniu nowych rozwiązań czy standardów w zakresie dostępności. Obecnie jest ekspertem w projekcie "Dostępny samorząd 2.0". Prowadzi szkolenia z zakresu dostępności, w tym prawa do dostępności. Aktywnie uczestniczy w różnych inicjatywach, których celem jest wsparcie osób z niepełnosprawnościami w ich samodzielnym i niezależnym życiu, wdrażając m. in. postanowienia Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami.
Aleksandra Wojciechowska
Aleksandra Wojciechowska
Projektantka doświadczeń użytkownika z wielkim szacunkiem i miłością do słowa. Studiowała filologię polską na Uniwersytecie Warszawskim. Certyfikowana ekspertka językowa w zakresie prostego języka. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w P4, gdzie nauczyła się przekuwać wrażliwość i empatię w narzędzie codziennej pracy.
W BGK: propagatorka projektowania zorientowanego na użytkownika, UX-owa ewangelizatorka i entuzjastka zmian.
Prywatnie: lubi kury, dinozaury, jogę i Franza Kafkę. Fascynują ją ludzie, ich emocje, zachowania i rządzące nimi mechanizmy.
Jacek Zadrożny
Jacek Zadrożny
Entuzjasta nowoczesnych technologii, w tym technologii webowych, cyfrowej dostępności, a od prawie 2 lat - sztucznej inteligencji. Bada miejsca styku cyfrowej dostępności i sztucznej inteligencji, bo uważa, że tylko AI może na większą skalę zapewnić możliwość korzystania z Internetu. Pracuje w firmie szkoleniowej Certes sp. z o.o. i aktualnie wspomagam merytorycznie projekt Szkoła Dostępności Cyfrowej realizowany wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji.
Paweł Zagaj
Paweł Zagaj
Ekspert z 18 letnim doświadczeniem w obszarze ochrony konsumentów. Od 2016 r. związany z obszarem bankowo – kapitałowym. Posiada doświadczenie w pracach legislacyjnych dotyczących rozwiązań z zakresu ochrony konsumentów na rynku finansowym, jak również w egzekwowaniu prawa z tego obszaru. Obecnie w Związku Banków Polskich, gdzie zajmuje się bankowością detaliczną.
Koordynował przygotowywanie dokumentów strategicznych dotyczących rządowych polityk ochrony konsumentów, był ekspertem narodowym uczestniczącym w negocjacjach dyrektyw konsumenckich w Radzie UE. Uczestniczył w pracach dotyczących wdrożenia europejskich regulacji do krajowego porządku prawnego. Prelegent na konferencjach i warsztatach, a także autor publikacji. Radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
dr Adam Piotr Zając
dr Adam Piotr Zając
dr Adam Piotr Zając - doktor nauk społecznych, koordynator dostępności architektonicznej w Zarządzie Dróg Miejskich w Warszawie. Z tematem dostępności architektonicznej związany od ponad 10 lat. Specjalizuje się w opiniowaniu dokumentacji projektowej i programowaniu działań na rzecz poprawy dostępności architektonicznej.
Alicja Zapalska
Alicja Zapalska
Alicja Zapalska - copywriterka w dziale Integrated Marketing Communications CD PROJEKT RED. Do jej obowiązków należy wspieranie działań marketingowych studia m.in. przy takich tytułach jak Wiedźmin 3: Dziki Gon, Cyberpunk 2077, dodatek do niego: Widmo wolności, czy anime Cyberpunk: Edgerunners.
Alicja zajmuje się także tematyką dostępności treści dla osób z niepełnosprawnościami: audiodeskrypcją materiałów wideo, opracowaniem tekstu alternatywnego do grafik publikowanych w mediach społecznościowych, a także tworzeniem ogólnofirmowych standardów dostępności w komunikacji.
Krzysztof Zieliński
Krzysztof Zieliński
Opiekun handlowy firmy Alumaster Polska. Na co dzień obsługuje w terenie firmy z obszaru Polski południowej.
Anna Żórawska
Anna Żórawska
Anna Żórawska – prezeska i pomysłodawczyni Fundacji Kultury bez Barier; w codziennej działalności udowadnia, co w praktyce znaczy różnorodność – diversity and inclusion i dostępność – accessibility; z zamiłowaniem udostępnia multimedia, miejsca i wydarzenia dla osób z różnymi potrzebami – głównie dla osób z niepełnosprawnością wzroku, Głuchych, słabosłyszących i w spektrum autyzmu; trenerka z zakresu dostępności informacyjno-komunikacyjnej i wydarzeń, autorka audiodeskrypcji do filmów i spektakli. Współautorka dokumentów z zakresu dostępności dla Miasta Stołecznego Warszawy, m.in. Wytycznych ws. dostępności wydarzeń dla m.st. Warszawy, Wytycznych zapewniania dostępności informacyjno-komunikacyjnej dla Urzędu m.st. Warszawy, Poradnika dla organizacji społecznych - Jak zapewnić dostępność przy realizacji zadań publicznych?; konsultantka dokumentów strategicznych dla polityk miejskich. Inicjatorka Sieci Liderów i Liderek Dostępności, produktu cyfrowego Tu Możesz – bazy miejsc i wydarzeń z pętlą indukcyjną – rozwiązania dla osób słabosłyszących, prowadząca wywiady w cyklu UsłyszAni; organizatorka oraz producentka Festiwalu Kultury bez Barier. Obecnie zasiada w Radzie Dostępności przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Absolwentka Szkoły Liderów Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, mentorka w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.