Organizator:

Prelegenci Forum Dostępności

Kuba August

Tenka Product Design Studio
CEO i Founder

Kuba August

Tenka Product Design Studio
CEO i Founder

Projektant i strateg, który przekształca pomysły w innowacyjne produkty, łącząc wzornictwo z biznesem. W Tenka prowadzi zespoły projektantów, inżynierów i strategów, tworzących rozwiązania technologiczne dopasowane do potrzeb użytkowników i gotowe do produkcji. Zrealizował ponad 30 wdrożeń – od mebli i sprzętów AGD, po systemy IoT i produkty dla przemysłu ciężkiego. Doskonale rozumie ograniczenia produkcji, tempo fabryk i realia rynku. Estetykę traktuje jako element strategii, a design jako narzędzie do tworzenia rzeczy, które nie tylko dobrze wyglądają, ale przede wszystkim działają dla wszystkich i pozostają na rynku na dłużej. Od 2025 roku członek Stowarzyszenia Projektowego SPFP.

Mariusz Bąberski

Nowy Styl
Kierownik Sekcji Sprzedaży

Mariusz Bąberski

Nowy Styl
Kierownik Sekcji Sprzedaży

Kierownik Sekcji Sprzedaży – Rynek Projektowy, Sektor Healthcare, firma Nowy Styl.

Psycholog i psychoterapeuta EMDR oraz CBD (w trakcie certyfikacji). Członek Rady Fundacji Healthcare Poland ds. Zdrowia Psychicznego. W firmie Nowy Styl odpowiada za sektor ochrony zdrowia, gdzie uczestniczy w projektowaniu i planowaniu przestrzeni wspierających dobrostan pracowników oraz pacjentów.

Agnieszka Białecka

NaviWay
Co-Founder

Agnieszka Białecka

NaviWay
Co-Founder

Współtwórczyni systemu NaviWay – nawigacji, która eliminuje bariery, zwiększa dostępność i wspiera samodzielność osób w codziennym poruszaniu się po wystawach, przestrzeniach miejskich i budynkach.

Laureatka konkursu „Polka XXI wieku” w kategorii innowacje i nowe technologie oraz współautorka rozwiązania, za które wraz z Tomaszem Szleterem i Konradem Nenemanem zdobyła 5. miejsce w rankingu „50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie” magazynu Brief.pl.

Podczas Forum Dostępności 2024 w Poznaniu NaviWay zdobyło nagrodę publiczności w konkursie na najlepszy produkt.

Maciej Błażewicz

Polskie Linie Lotnicze LOT
Ekspert ds. dostępności i inkluzywnego projektowania usług

Maciej Błażewicz

Polskie Linie Lotnicze LOT
Ekspert ds. dostępności i inkluzywnego projektowania usług

Ekspert ds. dostępności i inkluzywnego projektowania usług w PLL LOT. Zajmuje się szeroko pojętą tematyką podróży lotniczych pasażerów z niepełnosprawnoścami oraz kwestią dostępności cyfrowej i regulacji związanych z dostępnością w transporcie lotniczym. 

Andrzej Byszewski

TeleCompGROUP Sp. z o.o.
Promotor Asystencji New Tech

Andrzej Byszewski

TeleCompGROUP Sp. z o.o.
Promotor Asystencji New Tech

Innowator & Wizjoner Nowych Technologii, Panelista i Promotor New Tech.

Prezes Zarządu TeleCompGROUP Sp. z o.o. z 30 letnim doświadczeniem w branży ICT.

Za Andrzejem jest ponad 30 projektów branżowych jako PM, organizator szkoleń operatorskich, kreator rozwiązań B+R gdzie w jednym z nich uzyskał patent na fizyczny klucz do sieci nowej generacji jako współtwórca.

Członek Sieci Dostępności Cyfrowej i GRAI oraz ICTeam w GovTech przy Ministerstwie Cyfryzacji. Uczestnik programu Dostępność Plus przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Członek Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji. Pomysłodawca społecznej misji CyberSprawni CyberMocni  o kierunku promocji budowy Sieci Asystencji Nowych Technologii i społeczności Aniołów Dostępności do Innowacji. Projektant Ekosystemów IT dla OzN w tym Cyber biurka dostosowanego do wszystkich rodzajów niepełnosprawności jako bezpiecznego miejsca do edukacji, pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych,.

dr Jan Cieśla

Stowarzyszenie Architektów Polskich
Przewodniczący Zespołu ds. Dostępności i Projektowania Inkluzywnego

dr Jan Cieśla

Stowarzyszenie Architektów Polskich
Przewodniczący Zespołu ds. Dostępności i Projektowania Inkluzywnego

Przewodniczący Zespołu ds. Dostępności i Projektowania Inkluzywnego przy Stowarzyszeniu Architektów RP. Uczestniczy w pracach Polskiego Komitetu Normalizacyjnego (Komitet Techniczny nr 1 ds. osób niepełnosprawnych).

Szef europejskiego działu Inclusive Environments w międzynarodowej firmie inżynierskiej Buro Happold. Współautor modelowych projektów z zakresu dostępności. Ekspert w dziedzinie certyfikacji budynków. Laureat WELL Faculty Award International Wellbeing Institute, członek grupy zadaniowej IWBI ds. COVID-19.

Magdalena Cyganik

Poznańskie TBS SP. z o.o.
Członek Zarządu

Magdalena Cyganik

Poznańskie TBS SP. z o.o.
Członek Zarządu

Absolwentka Wydziału Handlu Międzynarodowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Ukończyła również francusko-polskie studia podyplomowe w zakresie zarządzania oraz program MBA Instytutu Zarządzania Uniwersytetu w Rennes (Francja) i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w ramach studiów podyplomowych z pomocy publicznej.

Doświadczenie zawodowe rozpoczęła we francuskiej spółce audytorskiej – Salustro Reydel Polska w Warszawie. Po ośmiu latach została odpowiedzialna za analizy i controlling w miejskiej spółce zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami w Poznaniu. Z firmą tą była związana niemal 10 lat, współprowadząc wiele projektów, w tym restrukturyzację. . W kwietniu 2017 r. objęła stanowisko Analityka Finansowego w Poznańskim TBS sp. z o.o., odpowiadając głównie za współpracę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym oraz Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Od lutego 2022 r. pełniła funkcję Dyrektora Finansowego Poznańskiego TBS, sprawując nadzór nad aspektami budżetowymi i raportowaniem, kompleksowym finansowaniem inwestycji Spółki, wieloletnimi planami finansowymi, a także sprawami księgowymi, podatkowymi i windykacyjnymi. Zarządzała zespołem ds. Inwestycji oraz Zespołem ds. Analizy ryzyk.

Od lutego 2025 r. Członek Zarządu Poznańskiego TBS Sp. z o.o.

Od 2010 r. wykładowca w Uniwersytecie WSB Merito, prowadząca zajęcia z następujących przedmiotów: controlling, rynek finansowy, controlling bankowy, rachunkowość zarządcza, podstawy zarządzania, a także Introduction to Management, Managerial Accounting, Strategic Management, Key Managerial Competencies, Freelancing.

Maciej Czapiewski

MAGO Group
Dyrektor ds. Nowych Technologii

Maciej Czapiewski

MAGO Group
Dyrektor ds. Nowych Technologii

Dyrektor ds. Nowych Technologii w MAGO S.A., odpowiada za rozwój i komercjalizację rozwiązań opartych na nowych technologiach, nie tylko w szeroko pojętym sektorze retail. Praktyk zarządzania z wykształceniem finansowym, członek zarządów i rad nadzorczych, a także doradca firm z branży IT, telekomunikacyjnej oraz automatyzacji. Od lat zajmuje stanowiska związane z rozwojem firm w zakresie produktów i rynków, szczególnie w obszarze usprawniania procesów na styku technologii i powszechnego użytkownika. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu projektami i firmami realizującymi pionierskie projekty na polskim rynku kart mikroprocesorowych, terminali płatniczych, systemów automatycznego przetwarzania danych oraz rozwiązań samoobsługowych w sektorze administracji, bankowości oraz usług prywatnych i publicznych.

Piotr Czarnota

Manufaktura Dostępności
Ekspert ds. dostępności

Piotr Czarnota

Manufaktura Dostępności
Ekspert ds. dostępności

Ekspert ds. dostępności, od lat zaangażowany w promowanie i wdrażanie rozwiązań, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami.

Karierę rozpoczął w Fundacja Integracja, a następnie pracował m.in. w PKP Intercity, gdzie odpowiadał za dostępność usług kolejowych i szkolenia pracowników, oraz w Zamek Królewski na Wawelu jako Pełnomocnik Dyrektora ds. dostępności – prowadząc działania likwidujące bariery architektoniczne. Współpracował także z Instytut Łukasiewicza EMAG w Katowicach przy wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań dostępnościowych.

Od ponad dziesięciu lat pełni rolę eksperta ds. transportu przy Europejskie Forum Osób Niepełnosprawnych. Obecnie pracuje w Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), gdzie realizuje się w projekcie „Dostępny Samorząd 2.0”.

Od kilku lat kieruje także własną inicjatywą — projekt „Manufaktura Dostępności”, w ramach którego wspiera instytucje publiczne i prywatne w zakresie szkoleń, audytów i doradztwa w dziedzinie dostępności.

Prowadzi profil „Życie kołem się toczy – Piotr Czarnota”, na którym – w sposób osobisty i przystępny – przybliża codzienność osób z niepełnosprawnością ruchową oraz promuje świadome spojrzenie na temat dostępności i włączania społecznego.

Ukończył programy na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach.

Aneta Dąbkowska

Business Accessibility Forum
Vice Director

Aneta Dąbkowska

Business Accessibility Forum
Vice Director

Plain Language Director w Fundacji Widzialni i Vice Director Business Accessibility Forum. Odpowiada za działania w obszarze prostego języka i zarządzania dostępnością. Wcześniej przez wiele lat związana z sektorem finansowym, gdzie realizowała projekty optymalizacyjne i procesowe. Działa na styku strategii, komunikacji i doświadczeń klientów. Wierzy, że dobra komunikacja to nie dodatek do biznesu – to jego przewaga.

Maciej Dolega

MediaMarkt Polska
Szef działu PR i rzecznik prasowym

Maciej Dolega

MediaMarkt Polska
Szef działu PR i rzecznik prasowym

Jest ekspertem w dziedzinie komunikacji korporacyjnej, szefem działu PR i rzecznikiem prasowym MediaMarkt Polska.

Przed dołączeniem do MediaMarkt Polska, Maciej cieszył się udaną karierą jako dziennikarz i prezenter telewizyjny. Jego dogłębne zrozumienie dynamiki mediów jest dodatkowo wzmocnione przez jego rozległe doświadczenie w roli trenera medialnego, specjalizującego się w komunikacji i brandingu.

Maciej jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie specjalizował się w dziennikarstwie, komunikacji społecznej i Public Relations kładąc podwaliny pod swoją karierę w mediach.

Magdalena Duczmal

Centrum Rozwoju Badań nad Autyzmem i ADHD
Mediatorka oświatowa

Magdalena Duczmal

Centrum Rozwoju Badań nad Autyzmem i ADHD
Mediatorka oświatowa

Mediatorka oświatowa, która swoją pracę nad neuroróżnorodnością rozpoczęła jako Rzeczniczka ds. Dostępności i Badań Naukowych nad Neuroróżnorodnością na Uniwersytecie im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu podczas odbywanych równolegle studiów logopedycznych. Zajmuję się dostępnością i inkluzywnością w kontekście wdrażania udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami.

Jest autorką programu edukacyjnego w Centrum Rozwoju Badań, skierowanego do nauczycieli, dyrektorów szkół, pracowników administracji publicznej, pracodawców zajmujących się branżą komunikacji - komunikacji publicznej i lotniczej, działów HR, osób neuroróżnorodnych, rodziców dzieci w spektrum autyzmu / z ADHD oraz programu wspierającego osoby neuroróżnorodne w pracy zawodowej.

Julita Dul-Tomczuk

bank Gospodarstwa Krajowego
Ekspert ds. dostępności, Biuro Zaangażowania Społecznego

Julita Dul-Tomczuk

bank Gospodarstwa Krajowego
Ekspert ds. dostępności, Biuro Zaangażowania Społecznego

Posiada 20 letnie doświadczenie zarówno  w bankowości korporacyjnej jak i detalicznej . Swoją karierę rozpoczęła w Banku BPH następnie w  Citi Handlowym i Santander Banku. Obecnie w Banku Gospodarstwa Krajowego specjalizuje się w tematyce dostępności, społecznej odpowiedzialności biznesu i zaangażowaniu społecznym. Pełni rolę koordynatora dostępności, wspiera projekty z zakresu ESG i wolontariatu pracowniczego. Kocha taniec towarzyski, muzykę i duże amerykańskie samochody – tylko w tych czuje się bezpiecznie z rodziną. Prywatnie mama 4 dzieci. Wrażliwa perfekcjonistka i mistrz logistyki. We krwi ma gen pedagoga i psychologa.

Absolwentka kierunku rewizji finansowej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

dr Agnieszka Fujak

PESA Bydgoszcz
Szef Projektu Rozwojowego

dr Agnieszka Fujak

PESA Bydgoszcz
Szef Projektu Rozwojowego

Projektant, Szef Projektu Rozwojowego PESA Bydgoszcz oraz Adiunkt w Katedrze Wzornictwa Politechniki Bydgoskiej. Mocno osadzona w przemyśle. Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz stypendystka Politechniki w Mediolanie. Od początku związana z projektowaniem środków transportu. W czasie studiów współpracowała miedzy innymi z  Instytutem Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych  Politechniki Krakowskiej oraz z firmą Inżynieria Samochodów Specjalnych Wawrzaszek w Bielsku-Białej. Tam również podjęła pracę początkowo na stanowisku projektanta form przemysłowych, potem - Głównego Projektanta i Szefa Działu Projektowania Przemysłowego. Ma za sobą ponad 80 projektów pojazdów specjalnych wdrożonych do produkcji. W tym pojazdy dla lotniskowej straży pożarne, podnośniki pożarnicze, pojazdy medyczne funkcjonujące w dużej mierze za granicą.  Po 9 latach zamieniła branże pożarniczą na kolejową, dołączając do zespołu PESA Bydgoszcz, gdzie rozwija obszary związane z doświadczeniami użytkowników. Równolegle zajmuję się oceną potencjału rozwojowego firma oraz usprawnieniami w zakresie procesów wdrożeniowych. Rok 2019 to także początek praca w zespole dydaktyków Politechniki Bydgoskiej.


W swoim portfolio poza motoryzacyjnymi wdrożeniami ma również, takie perełki jak: marszczarka do parówek, choć pozostawia tą informację dla wybranych.

dr inż. Wojciech Gamon

Koleje Śląskie
Dyrektor Biura Zarządzania Bezpieczeństwem

dr inż. Wojciech Gamon

Koleje Śląskie
Dyrektor Biura Zarządzania Bezpieczeństwem

Obecnie Członek Zarządu w Instytucie Transportu Kolejowego Sp. z o.o., adiunkt w Katedrze Transportu Kolejowego, Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej Politechniki Śląskiej, dyrektor Biura Zarządzania Bezpieczeństwem w Koleje Śląskie sp. z o.o.

Od pierwszych lat kariery zawodowej związany z bezpieczeństwem i techniką w transporcie kolejowym. Autor i współautor pierwszych Systemów Zarządzania Utrzymaniem (MMS) i Bezpieczeństwem (SMS) tworzonych na polskim rynku kolejowym, w tym dla największych operatorów i przewoźników. Do dnia dzisiejszego na rynku funkcjonuje kilkadziesiąt systemów zarządzania, w których tworzeniu brał aktywny udział. 

Uczestnik wielu prac naukowo badawczych dotyczących między innymi badań zużycia elementów pojazdów kolejowych, zjawisk termicznych w transporcie szynowym czy stosowania nowych materiałów inżynierskich w kolejnictwie. Autor ekspertyz i opracowań z zakresu transportu szynowego, w tym prac badawczych dla Urzędu Transportu Kolejowego. Biegły sądowy i prokuratury w zakresie transportu szynowego.

Agnieszka Ginel

InPost

Agnieszka Ginel

InPost

W InPost odpowiada za rozwój i wdrażanie strategii różnorodności, równości i dostępności, wspierając zespoły w Polsce i na rynkach zagranicznych w podnoszeniu standardów dostępności cyfrowej i usługowej oraz projektowaniu usług zorientowanych na użytkownika. W swojej pracy wykorzystuje wieloletnie menedżerskie doświadczenie w obszarze szczególnych potrzeb w miejscu pracy – od tworzenia rozwiązań wspierających po budowanie kultury włączającej i rozwój kompetencji liderów. Jej działania są integralną częścią realizacji strategii ESG Grupy InPost, w której kwestie społeczne i odpowiedzialność biznesu stanowią kluczowy filar długofalowego rozwoju.

Doświadczenie zawodowe zdobywała kierując zespołami w PFRON, zarządzając Biurem Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych oraz w PwC Polska.

Absolwentka Inżynierii Ortopedycznej i Protetycznej na Politechnice Białostockiej, Wydziału Rehabilitacji AWF w Warszawie oraz Zarządzania na Akademii Leona Koźmińskiego.

Ewa Gołębiowska

Stowarzyszenie Projektowe SPFP
Wiceprezeska

Ewa Gołębiowska

Stowarzyszenie Projektowe SPFP
Wiceprezeska

Inicjatorka, w latach 2005–2021 dyrektorka Zamku Cieszyn – pierwszego regionalnego ośrodka dizajnu w Polsce. Zwolenniczka praktycznego działania i współpracy, współtworzyła m.in. Śląską Sieć na Rzecz Wzornictwa, konkurs Śląska Rzecz, przegląd Graduation Projects oraz cykl Dizajn w Przestrzeni Publicznej. Aktywna uczestniczka wielu europejskich sieci, w tym SEE Platform, DME Award, Human Cities. W latach 2013–2017 przewodniczyła EIDD Design for All mającej na celu poprawę jakości życia poprzez wdrażanie idei projektowania dla wszystkich. Ekspertka PARP w dziedzinie designu w latach 2015–2020. Od 2023 roku wiceprezeska Stowarzyszenia Projektowego SPFP.

Małgorzata Grobelna

Zero Project
Menedżerka Programowa

Małgorzata Grobelna

Zero Project
Menedżerka Programowa

Jest Menedżerką Programową w międzynarodowej inicjatywie Zero Project, gdzie odpowiada m.in za prowadzenie programu Scaling Solutions, wspierającego skalowanie innowacji społecznych w obszarze niepełnosprawności do nowych państw i regionów.

Z wykształcenia prawniczka (Uniwersytet Łódzki), certyfikowana mediatorka i aktywna mówczyni publiczna. Od lat angażuje się w działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami – ze szczególnym uwzględnieniem społeczności osób autystycznych. W przeszłości związana z Fundacją Jim, obecnie członkini indywidualna Autism-Europe, a jej zaangażowanie w organizację Kongresu Autism-Europe w Krakowie w 2022 roku zostało uhonorowane tytułem Honorowego Ambasadora Kongresów Polskich.

W swojej pracy łączy wiedzę prawniczą, podejście oparte na prawach człowieka oraz innowacyjne narzędzia wspierające inkluzję. Szczególnie interesuje się skalowaniem rozwiązań, które przynoszą realną zmianę w życiu osób z niepełnosprawnościami.

Piotr Grochowski

Grupa Arche
Główny projektant

Piotr Grochowski

Grupa Arche
Główny projektant

Architekt, urbanista. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Główny projektant Grupy Arche, założyciel pracowni GrochowskiArchitektura. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu hoteli i budynków mieszkalnych, w szczególności w rewitalizacji obiektów zabytkowych. Autor przebudowy Dworu Uphagena w Gdańsku i współautor projektu rewitalizacji Cukrowni Żnin.

Indywidualnie i zespołowo laureat nagród w dziedzinie architektury i przestrzeni miejskich, m.in. Nagrody Roku SARP 2021 za projekt Cukrownia Żnin oraz European Property Awards za projekt Łochów Folwark. Nominowany do nagrody EU Mies Award 2022. Obecnie wraz z zespołem rozwija swoją pasję, projektując rewitalizację dawnej bazy lotniczej Luftwaffe w Mielnie oraz adaptację klasztoru franciszkanów we Wrocławiu.

Dr Żaneta Grzywacz

Politechnika Opolska
adiunkt

Dr Żaneta Grzywacz

Politechnika Opolska
adiunkt

Fizjoterapeuta, doradca żywieniowy i adiunkt w Politechnice Opolskiej, łącząca interdyscyplinarną wiedzę z zakresu żywienia, rehabilitacji i nowych technologii. Prodziekan ds. dydaktyki na Wydziale Inżynierii Produkcji i Logistyki, aktywnie zaangażowana w rozwój kształcenia praktycznego.

W swojej działalności naukowej koncentruje się na zastosowaniu wirtualnej rzeczywistości (VR) jako narzędzi wspierających zdrowie fizyczne i psychiczne seniorów, a także na dietoterapii i żywieniu w chorobach cywilizacyjnych.

Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, uczestniczka konferencji krajowych i międzynarodowych, wielokrotnie nagradzana za wystąpienia. Stypendystka projektu „Stypendia doktoranckie – inwestycja w kadrę naukową województwa opolskiego II”. Obecnie liderka dwóch projektów badawczych, które dotyczą zakresu żywienia oraz zastosowania wirtualnej rzeczywistości jako narzędzia wspierającego zdrowie fizyczne i psychiczne seniorów

Karolina Gzowska

Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Naczelnik Wydziału Przepisów Techniczno-Budowlanych w Departamencie Architektury, Budownictwa i Geodezji

Karolina Gzowska

Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Naczelnik Wydziału Przepisów Techniczno-Budowlanych w Departamencie Architektury, Budownictwa i Geodezji

Naczelnik Wydziału Przepisów Techniczno-Budowlanych w Departamencie Architektury, Budownictwa i Geodezji w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Obecnie zajmuje się m.in pracami legislacyjnymi związanymi z opracowaniem nowych warunków technicznych dla budynków. Współautorka poradnika „Standardy dostępności budynków dla osób z niepełnosprawnościami, uwzględniając koncepcję uniwersalnego projektowania”.

Przemysław Herman

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Z-ca Dyrektora Departamentu EFS

Przemysław Herman

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Z-ca Dyrektora Departamentu EFS

Z-ca Dyrektora Departamentu EFS w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, z dyplomem w dziedzinie nauk politycznych i społecznych. Od 2005 roku uczestniczy w realizacji programów operacyjnych finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Koordynuje system ewaluacji i oceny EFS w Polsce, współpracuje z organizacjami międzynarodowymi, rządowymi i samorządowymi instytucjami w zakresie oceny efektywności polityk publicznych. Współautor Programu Dostępność Plus i ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Koordynuje wdrażanie Programu i ustawy oraz kwestii przeciwdziałania dyskryminacji w funduszach polityki spójności w Polsce.

 

Anna Huzarska

Ministerstwo Cyfryzacji
Naczelnik Wydziału w Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych

Anna Huzarska

Ministerstwo Cyfryzacji
Naczelnik Wydziału w Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych

Od ponad dwóch dekad związana z administracją publiczną, specjalizując się w zagadnieniach regulacyjnych, kontroli oraz dostępności cyfrowej. Obecnie Naczelnik Wydziału w Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych Ministerstwa Cyfryzacji, gdzie kieruje strategicznymi zagadnieniami związanymi z dostępnością cyfrową, w tym projektem „Systemowe kształcenie specjalistów i specjalistek ds. dostępności cyfrowej”.

Obszar jej pracy obejmuje m.in.: Implementację przepisów wynikających z ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz ustawy o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze; Koordynowanie działań legislacyjnych i opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie dostępności; Przygotowywanie projektów finansowanych ze środków krajowych i unijnych, wspierających rozwój dostępności w Polsce; Współpracę z instytucjami krajowymi i międzynarodowymi w zakresie dostępności oraz regulacji cyfrowych.

Łukasz Iwancio

PFRON
Dyrektor Departamentu Dostępności

Łukasz Iwancio

PFRON
Dyrektor Departamentu Dostępności

Dyrektor Departamentu Dostępności w PFRON. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, z dyplomem w dziedzinie finansów i rachunkowości. Od 2019 roku zaangażowany w tworzenie i wdrażanie polityk społecznych z obszaru niepełnosprawności. Koordynuje realizację zadań nadzoru rynku w zakresie dostępności produktów i usług a także rozpatrywanie skarg na brak dostępności podmiotów publicznych. Realizuje również zadania związane z zapewnianiem dostępności przez PFRON.

Katarzyna Jeske-Jonkisz

DESIGN PLUS
Projektant / Właściciel

Katarzyna Jeske-Jonkisz

DESIGN PLUS
Projektant / Właściciel

Doświadczona projektantka wnętrz obiektów komercyjnych i rezydencji. Od 2008 roku prowadzi autorskie studio projektowe DESIGN PLUS / JESKE DESIGN, specjalizujące się w projektowaniu wnętrz centrów handlowych, hoteli i restauracji, budynków biurowych oraz rezydencji. Studio zajmuje się także tworzeniem systemów informacji wizualnej, grafik dekoracyjnych.

Jej autorskie podejście koncentruje się na projektowaniu dopasowanym do budżetu, z uwzględnieniem funkcji i długofalowej wartości inwestycji, łącząc estetykę z wartością użytkową. Zrealizowała ponad 20 projektów rewitalizacji galerii handlowych, w tym nagrodzonych w PRCH Retail Awards oraz CEE Retail Awards.

Wśród jej klientów znajdują się m. in. Nhood, Immofinanz, Carrefour, Multi Poland, ECC, Stary Browar, Nobu. Przed założeniem własnego biura pracowała jako projektantka wnętrz w jednym z najbardziej prestiżowych biur projektowych w Polsce, współtworząc projekty wnętrz takich obiektów jak Stary Browar, Galeria Malta i Cuprum Arena. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu oraz Politecnico di Milano we Włoszech – obie uczelnie ukończyła z wyróżnieniem.

Jakub Jezierski

ASP Warszawa

Jakub Jezierski

ASP Warszawa

Interdyscyplinarny twórca wizualny mieszkający w Warszawie. Z wykształcenia architekt. Wykładowca związany z Wydziałem Wzornictwa ASP w Warszawie. Zdobywca Złotego Medalu w konkursie tematycznym 27. Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie. W roku 2023 obronił doktorat Wizualne formy protestu i ich wpływ na kształtowanie postaw społecznych. Zwycięzca konkursów PISF, Polish Graphic Design Awards, Projekt Rok, Klubu Twórców Reklamy i Grand Frontu. Laureat Stypendium dla Wybitnych Młodych Naukowców Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w 2024 roku.

Sylwia Kamińska-Tereszkiewicz

Dom Pomocy Społecznej w Skęczniewie
Dyrektor

Sylwia Kamińska-Tereszkiewicz

Dom Pomocy Społecznej w Skęczniewie
Dyrektor

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Skęczniewie. Wykładowca. Szkoleniowiec. Ukończone studia na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi oraz studia pedagogiczne w Łodzi. Dodatkowo studia podyplomowe; zarządzania instytucjami pomocy społecznej, resocjalizacji i socjoterapii oraz kwalifikacji pedagogicznych. Dyplomowany dietetyk. Certyfikowany konsultant kryzysowy. Psychotraumatolog. Profilaktyk.

Uzyskane uprawnienia do posługiwania się TSR w pracy z klientem. Ukończone szkolenie jako coach mentor kryzysowy. Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Dyrektorów Samorządowych Domów Pomocy Społecznej. Członek zespołu ds. domów pomocy społecznej przy MRiPS. Przewodniczący zespołu koordynującego realizację Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na obszarze powiatu tureckiego. Członek komisji Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.

Donata Kończyk

UM Warszawa
Pełnomocniczka Prezydenta m.st. Warszawy ds. dostępności

Donata Kończyk

UM Warszawa
Pełnomocniczka Prezydenta m.st. Warszawy ds. dostępności

Pełnomocniczka Prezydenta m.st. Warszawy ds. dostępności i naczelniczka Wydziału Dostępności; ekspertka w zakresie dostępności i projektowania uniwersalnego; tyflopedagożka oraz menadżerka z doświadczeniem w zarządzaniu projektami. Ukończyła studia podyplomowe z zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz program MBA „Innowacje i Analiza Danych”, realizowany wspólnie przez Uniwersytet SWPS, Instytut Podstaw Informatyki PAN i Woodbury Bisness School Utah Valley University (USA).

Przez wiele lat związana z Uniwersytetem Warszawskim, gdzie współtworzyła system wsparcia osób z niepełnosprawnościami i wdrażania dostępności nagrodzony Grand Prix Lidera Dostępności. Od 2017 r.  koordynuje działania na rzecz dostępności w Warszawie tworząc miejskie standardy i monitorując ich wdrażanie. Za działania w tym obszarze Warszawa zdobyła I nagrodę Komisji Europejskiej w konkursie Access City Award 2020.

Członkini Rady Dostępności II kadencji. Laureatka Srebrnego Medalu na 200-lecie Uniwersytetu Warszawskiego oraz tytułu Lidera Dostępności 2025 w kategorii „Koordynator ds. dostępności”.

Katarzyna Korcz

Santander Bank Polska
Compliance Officer

Katarzyna Korcz

Santander Bank Polska
Compliance Officer

Compliance officer z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem. Doradza w projektach biznesowych i regulacyjnych m.in w zakresie ochrony praw konsumentów.

Od 2021 roku wspiera Santander Bank Polska w budowaniu rozwiązań dla klientów o indywidualnych potrzebach, łącząc wiedzę ekspercką z praktycznym podejściem do wdrażania zmian. Jest współtwórczynią inicjatywy Akademia Dostępności Santander Bank Polska, platformy wymiany wiedzy i dobrych praktyk w zakresie inkluzywności i dostępności. Edukatorka i konsultantka prostego języka, zaangażowana w promowanie odpowiedzialnego biznesu i inkluzywnych usług finansowych.

Kamil Kowalski

Integracja LAB
Dyrektor Integracja LAB

Kamil Kowalski

Integracja LAB
Dyrektor Integracja LAB

Absolwent wydziału Architektury Wnętrz na warszawskiej ASP.

Laureat m.in. Nagrody Ministra Infrastruktury oraz Medalu Stulecia Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Ekspert w zakresie projektowania uniwersalnego i dostępności architektonicznej, prowadzący projekty badawcze dotyczące dostępności m.in. kinematografii, szkolnictwa i obiektów komercyjnych. Audytor (ponad 1 500 przeprowadzonych audytów architektonicznych) i konsultant w projektach związanych z designem urządzeń, transportu i wyposażenia przestrzeni publicznej.

Ekspert Narodowego Centrum Kultury w zespole sterującym programu „Rozwój infrastruktury kultury” (2012-2014) oraz w zespole pracującym przy Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa nad zmianami przepisów budowlanych (2016-2017), juror w konkursach Lider Dostępności (od 2016 r.), Dobry Wzór (od 2020 r.) oraz członek Rady Dostępności (od 2020 r.).

Autor publikacji na temat projektowania uniwersalnego, m.in.: „ABC specjalisty. Przepisy dotyczące projektowania” oraz „ABC specjalisty. Pomieszczenia sanitarne” (w: „Architektura Murator. Warsztat architekta” 12/2016), „Stan infrastruktury budowlanej i zabezpieczeniowej w muzeach. Raport” (NIMOZ 2016), „Włącznik” (Fundacja Integracja, Warszawa 2017) i „Włącznik 2.0 (Fundacja Integracja, Warszawa 2024), BEZ BARIER. Festiwale i inne wydarzenia plenerowe dostępne dla każdego (współautor, Warszawa 2024).

Bartosz Krupa

PFRON
Ekspert do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej

Bartosz Krupa

PFRON
Ekspert do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej

Ekspert do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej w PFRON. Trener w projekcie „Dostępny Samorząd 2.0”. Szkoli też pracowników Funduszu i organizuje „Dostępne poniedziałki” - cykliczne spotkania dotyczące szeroko pojętej dostępności dla pracowników PFRON. 

Ewa Lefik-Babiasz

Fundacja Avalon
Główna specjalistka ds. dostępności

Ewa Lefik-Babiasz

Fundacja Avalon
Główna specjalistka ds. dostępności

Główna specjalistka ds. dostępności Fundacji Avalon, jednej z największych polskich organizacji pozarządowych działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami i przewlekle chorych.  Audytor dostępność, edukator i szkoleniowiec z tej tematyki. Twórczyni i realizatorka projektów z obszaru dostępności. Współautorka standardów dostępności, samorzecznika działająca na rzecz osób z niepełnosprawnościami.

Dariusz Linde

Top Focus

Dariusz Linde

Top Focus

Joanna Ławicka

Prodeste
Prezes zarządu

Joanna Ławicka

Prodeste
Prezes zarządu

Doktor nauk społecznych, pedagog specjalna, psychoterapeutka Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej w trakcie certyfikacji. Od 2024 roku zrzeszona w International Society for Traumatic Stress Studies i jako członkini niezależnego Towarzystwa Jasna Strona Spektrum, działa także w The European Council of Autistic People. Przewodnicząca Zespołu ds. Ochrony Dzieci z Niepełnosprawnościami przed przemocą przy Rzeczniczce Praw Dziecka. W 2022 roku uruchomiła jedyny w Europie Program Leczenia Traum i opieki nad zdrowiem psychicznym osób autystycznych. Jej podstawowym miejscem pracy jest Fundacja Prodeste, której jest pomysłodawczynią oraz prezes zarządu od 2013 roku. Autorka „Nie jestem kosmitą. Mam zespół Aspergera”, „Człowiek w spektrum autyzmu. Podręcznik pedagogiki empatycznej”, „Spektrum autyzmu i Stosowana Analiza Potrzeb” oraz „Jarzmo. Spektrum przemocy”. Publikuje, nie tylko w czasopismach specjalistycznych, szkoli, wykłada, prowadzi warsztaty

Kamil Maciejewski

VeloBank
Ekspert ds. dostępności oraz badaniu i projektowaniu doświadczeń klienta

Kamil Maciejewski

VeloBank
Ekspert ds. dostępności oraz badaniu i projektowaniu doświadczeń klienta

Ekspert w VeloBanku specjalizujący się w dostępności oraz badaniu i projektowaniu doświadczeń klienta. Na co dzień kieruje działaniami, które realnie wpływają na dostępność w VeloBanku.

„Jako psycholog biznesu, zaczynam od człowieka,  jego emocji, potrzeb i barier. To podejście pozwala mi patrzeć na dostępność nie tylko jako wymóg techniczny czy regulacyjny, ale jako realne doświadczenie, które może budować lub burzyć relację z marką."

Michał Magdziak

BNP Paribas Bank Polska

Michał Magdziak

BNP Paribas Bank Polska

Z bankowością związany od blisko 16 lat, w tym czasie miał okazje pracować w różnych instytucjach oraz na różnych stanowiskach, począwszy od stanowisk sprzedażowych przez zarządzanie sprzedażą czy zarządzanie zespołami ekspertów i menedżerów produktów w segmencie bankowości detalicznej. Od 7 lat związany jest z Bankiem BNP Paribas Bank Polska S.A. gdzie jest liderem 19 osobowego, interdyscyplinarnego zespołu, który na co dzień zajmuje się rozwojem usług, procesów, systemów i aplikacji. Jednocześnie wspiera i koordynuje pracę w zakresie dostępności cyfrowej. Prywatnie ojciec, podróżnik hobbysta, miłośnik włoskiej kuchni, judo oraz skandynawskich seriali kryminalnych.

Maciej Majewski

Quertum PL
CEO

Maciej Majewski

Quertum PL
CEO

CEO Quertum PL. Specjalizuje się we wdrożeniach rozwiązań Quadient, łącząc innowacje technologiczne z realnym wpływem na biznes klienta. Prowadzi zespół w projektach CCM, które nie tylko optymalizują procesy, ale przede wszystkim przynoszą mierzalne efekty – od wzrostu wydajności po pełną skalowalność usług. W Quertum buduje długoterminowe relacje oparte na zaufaniu i ekspertyzie, rozwijając ofertę firmy w odpowiedzi na zmieniające się wymagania rynku – w tym rosnące znaczenie dostępności cyfrowej i zgodności z EAA.

Marta Marciniak

Automation for Humanity
Ekonomista, Logistyk, Strateg, Doradca rodziny, Menedżer

Marta Marciniak

Automation for Humanity
Ekonomista, Logistyk, Strateg, Doradca rodziny, Menedżer

Ekonomista, Logistyk, Strateg, Doradca rodziny, Menedżer z 25-letnim doświadczeniem w zarządzaniu podmiotami i zespołami ludzkimi. Posiada doświadczenie w administracji publicznej i w biznesie, potrafi budować strategię i realizować projekty, optymalizować procesy oraz koszty, poszukiwać obszarów wzrostu i rozwoju.

Zna problematykę osób z niepełnosprawnością, ich potrzeby i wyzwania, od strony regulacyjnej jak i praktyki dnia codziennego poradni rodzinnej. W AFH Europe Sp. z o. o. poszukuje innowacyjnych rozwiązań ukierunkowanych na optymalizację opieki długoterminowej.

Prywatnie mama dorosłego dziecka z niepełnosprawnością.

Przemysław Marcinkowski

Fundacja Widzialni
Przewodniczący Rady Fundacji, CTO, Accessibility Expert

Przemysław Marcinkowski

Fundacja Widzialni
Przewodniczący Rady Fundacji, CTO, Accessibility Expert

Od ponad 20 lat jest programistą oraz ekspertem ds. dostępności, który kształtuje strategie wdrażania dostępności i tworzy dostępne rozwiązania technologiczne dla aplikacji webowych dla biznesu. Autor książek i programów szkoleń związanych z dostępnością, trener i wykładowca. Poprzez Business Accessibility Forum wspomaga dialog o dostępności w polskim biznesie i administracji publicznej.

Andrzej Marszałek

Polski Związek Firm Deweloperskich
Wiceprezes Zarządu Oddziału Poznańskiego

Andrzej Marszałek

Polski Związek Firm Deweloperskich
Wiceprezes Zarządu Oddziału Poznańskiego

Pomysłodawca, założyciel i prezes zarządu firmy Inwestycje Wielkopolski istniejącej na rynku już blisko 30 lat.

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, posiada prestiżowy tytuł CCIM (Certified Commercial Investment Member) przyznawany przez Instytut CCIM w Chicago (USA). Jest  licencjonowanym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami.

Od grudnia 2017 roku pełnił funkcję prezesa zarządu Oddziału Poznańskiego Polskiego Związku Firm Deweloperskich do lutego 2025 r., kiedy objął funkcję wiceprezesa.

Jednocześnie od 2019 roku jest członkiem zarządu PZFD.

Ewa Masztalerz

Dom Development
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i ESG

Ewa Masztalerz

Dom Development
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i ESG

Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i ESG w Dom Development, gdzie realizuje działania związane z raportowaniem niefinansowym, edukacją pracowników, współtworzeniem wewnętrznych standardów i polityk w obszarze ESG.

Karolina Mendecka

Business Accessibility Forum
Dyrektorka Business Accessibility Forum

Karolina Mendecka

Business Accessibility Forum
Dyrektorka Business Accessibility Forum

Dyrektorka Business Accessibility Forum, radczyni prawna w Fundacji Widzialni, doktorka i adiunktka na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Zawodowo i naukowo zajmuje się dostępnością w świetle praw ochrony konsumenta i międzynarodowej ochrony praw człowieka, z uwzględnieniem praw osób ze szczególnymi potrzebami.

 

Agata Mrózek

Dom Seniora Pogodna Jesień w Opolu
Dyrektor

Agata Mrózek

Dom Seniora Pogodna Jesień w Opolu
Dyrektor

Od wielu lat rozwija i zarządza placówkami opieki długoterminowej, tworząc miejsca, w których codzienna troska o seniorów łączy się z nowoczesnością, bezpieczeństwem i empatią.

W Domu Seniora Pogodna Jesień konsekwentnie wdraża rozwiązania poprawiające jakość życia osób starszych – od innowacyjnych technologii wspierających samodzielność, po inicjatywy wzmacniające relacje międzypokoleniowe i aktywność społeczną.

Realizuje projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, które podnoszą standard usług opiekuńczych i poziom dostępności – nie tylko w obrębie placówki, lecz także w szerszym wymiarze lokalnym. Współpracuje z uczelniami, organizacjami pozarządowymi i partnerami technologicznymi, tworząc model opieki inspirujący do zmian w sektorze opieki długoterminowej. W swojej pracy łączy nowoczesne technologie z empatią, wierząc, że prawdziwa innowacja w opiece nad osobami starszymi zaczyna się od zrozumienia ich potrzeb i codziennych ograniczeń. Bliskie jest jej także wspieranie opiekunów - ich bezpieczeństwa, rozwoju i satysfakcji zawodowej.

Członek European Ageing Network (EAN) - międzynarodowej organizacji zrzeszającej liderów i ekspertów opieki z ponad 20 krajów Europy, działającej na rzecz podnoszenia jakości opieki długoterminowej.

Marcin Oleksy

Marcin Oleksy

Polski ampfutbolista, występujący na pozycji napastnika w Miedziowych Polkowice, Warcie Poznań i Śląsku Wrocław. Od 2021 reprezentant Polski. Zwycięzca plebiscytu na Bramkę Roku 2022 Nagroda FIFA im. Ferenca Puskasa.

Magdalena Olszewska

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Naczelnik Wydziału Dostępności w Departamencie Europejskiego Funduszu Społecznego

Magdalena Olszewska

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Naczelnik Wydziału Dostępności w Departamencie Europejskiego Funduszu Społecznego

Naczelnik Wydziału Dostępności w Departamencie Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Absolwentka Wydziału Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego Obecnie zajmuje się działaniami wdrażającymi założenia Programu Dostępność Plus oraz ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Współpracuje z ekspertami ds. dostępności działającymi m.in. w Radzie Dostępności oraz podmiotami tworzącymi Partnerstwo na Rzecz Dostępności.

Iwona Parzyńska

Muzeum Narodowe w Krakowie
Pełnomocniczka dyrektora ds. osób z niepełnosprawnościami i koordynatorka dostępności

Iwona Parzyńska

Muzeum Narodowe w Krakowie
Pełnomocniczka dyrektora ds. osób z niepełnosprawnościami i koordynatorka dostępności

Socjolożka, pełnomocniczka dyrektora ds. osób z niepełnosprawnościami i koordynatorka dostępności w Muzeum Narodowym w Krakowie; członkini Sekcji Socjologii Niepełnosprawności w Polskim Towarzystwie Socjologicznym i członkini Zarządu Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego.

Wykładowczyni i współautorka programu studiów podyplomowych „Koordynator i audytor dostępności” na Wydziale Humanistycznym AGH. W 2022 roku pracowała w zespole NIMOZ ds. wytycznych dla muzeów w zakresie obszarów 18 (Dostępne treści multimedialne) i 25 (Kultura dostępna) Programu Dostępność Plus. Prowadzi projekt naukowy pn. „Muzeum uczące się – analiza uczestnictwa w kulturze i badanie potrzeb osób z różnymi typami niepełnosprawności na przykładzie publiczności Muzeum Narodowego w Krakowie” (2019 – 2022), (nowa edycja 2023-2025). W latach 2020-2022 członkini zespołu projektowego "Spektrum" na rzecz uczestnictwa w kulturze osób ze spektrum autyzmu, realizowanego w ramach "Erasmus+ Młodzież. Akcja 2 - partnerstwa strategiczne". W 2025 roku wyróżniona w konkursie Lider Dostępności 2025 w nowej kategorii "Koordynator Dostępności".

Katarzyna Paterak-Kondek

Urząd Komunikacji Elektronicznej
Zastępca Dyrektora Departamentu Nadzoru Rynku

Katarzyna Paterak-Kondek

Urząd Komunikacji Elektronicznej
Zastępca Dyrektora Departamentu Nadzoru Rynku

Jest radcą prawnym z kilkunastoletnim stażem pracy na stanowiskach kierowniczych w organach administracji publicznej. Obecnie zajmuje stanowisko zastępcy dyrektora Departamentu Nadzoru Rynku Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Ma bogate doświadczenie w obszarze wewnętrznej obsługi prawnej, prowadzenia negocjacji, zarządzania zmianą, a także nadzoru właścicielskiego.

Jan Pawlik

Architekt i strateg Workplace

Jan Pawlik

Architekt i strateg Workplace

Niezależny ekspert strategii środowiska pracy (workplace) oraz projektowania inkluzywnych biur. Architekt z międzynarodowym doświadczeniem w branży fit-out i retail. Specjalizuje się w projektowaniu środowiska pracy dla firm technologicznych – współtworzył biura dla globalnych organizacji z listy Fortune 500, w tym liderów branży IT, o łącznej powierzchni przekraczającej 10 boisk piłkarskich.

Doświadczenie architektoniczne rozwijał m.in. w Office for Metropolitan Architecture (OMA) w Rotterdamie, gdzie współprojektował muzeum Fondazione Prada w Mediolanie.

W latach 2019–2024 związany z ISS, gdzie odpowiadał za rozwój obszarów workplace strategy, workplace experience oraz Diversity, Inclusion & Belonging. Współautor międzynarodowego programu dostępności, dwukrotnie nagradzanego za wdrażanie zasad projektowania uniwersalnego w środowisku pracy (nagrody objęte NDA). Laureat tytułu „Lider Dostępności 2024” przyznanego przez Prezydenta RP.

Członek Polskiej Rady Facility Management (PRFN).

Obecnie doradza organizacjom jako niezależny konsultant, projektując nowoczesne, elastyczne i dostępne miejsca pracy.

Zbigniew Pelczar

Schindler
Kierownik ds. Kluczowych Klientów MOD

Zbigniew Pelczar

Schindler
Kierownik ds. Kluczowych Klientów MOD

Absolwent Politechniki Poznańskiej na wydziale Mechaniki Budowy Maszyn.  W sprzedaży ma ponad 20 letnie doświadczenie. Obecnie Zbigniew jest  Kierownikiem ds. Kluczowych Klientów MOD w firmie Schindler Polska.

Jego głównym celem jest zapewnienie najwyższej jakości usług i kompleksowego wsparcia technicznego dla klientów. Dzięki jego wiedzy oraz specjalistycznym umiejętnościom Zbigniew pomaga klientom w podejmowaniu decyzji dotyczących modernizacji i wymiany dźwigów, uwzględniając przy tym indywidualne potrzeby, a także zalecenia.

Zbigniew Pelczar zdobył zaufanie klientów oraz osiąga sukcesy zawodowe, ponieważ nie boi się wyzwań i nietypowych projektów.

Poza pracą, Zbigniew czerpie radość z poszerzania swojej wiedzy na temat nowych technologii oraz zabytkowych samochodów, które ożywiają jego pasję do wyzwań i doskonalenia się.

dr inż. Adam Piasecki

Sieć Badawcza Łukasiewicz
Dyrektor Centrum Badawczego Technologii Innowacyjnych

dr inż. Adam Piasecki

Sieć Badawcza Łukasiewicz
Dyrektor Centrum Badawczego Technologii Innowacyjnych

Specjalista w obszarze technologii informatycznych, dostępności cyfrowej oraz zastosowań sztucznej inteligencji w dostępności, przemyśle i administracji publicznej.

Absolwent studiów magisterskich i doktoranckich na kierunku Informatyka na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej. Doktor nauk społecznych w dyscyplinie Nauki o zarządzaniu i jakości, stopień uzyskany na Wydziale Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Adiunkt w Katedrze Uczenia Maszynowego na Wydziale Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Posiada wieloletnie doświadczenie w kierowaniu projektami B+R, wdrażaniu wyników badań naukowych do praktyki społecznej i gospodarczej, a także w realizacji przedsięwzięć ukierunkowanych na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. Aktywnie angażuje się również w działania z zakresu komercjalizacji oraz popularyzacji wyników badań naukowych.

Dominika Pikul

Brain Architects

Dominika Pikul

Brain Architects

Trenerka biznesu specjalizująca się w neuroprzywództwie i zastosowaniu neuronauki w rozwoju organizacji, liderów i zespołów. Od lat wspiera organizacje w  tworzenie środowisk pracy przyjaznych mózgowi w oparciu o najnowsze dowody naukowe. 

Wykładowczyni Uniwersytetu SWPS (Neuroróżnorodność - inkluzywna rekrutacja i zarządzanie), współautorka ogólnopolskich badań i raportu „Neuroatypowi na rynku pracy” . Jej zainteresowania naukowe i obecna praca badawcza w ramach szkoły doktorskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego koncentrują się na neurobiologicznych mechanizmach zespołu nadpobudliwości ruchowej z deficytem uwagi (ADHD). Absolwentka Neuronauki (MSc Neuroscience) z King's College London.  

Zaangażowana w projekty społeczne i edukacyjne wspierające rozwój świadomości na temat neuroróżnorodności i zdrowia poznawczego, łączy naukę z praktyką, pomagając organizacjom budować środowiska pracy wspierające potencjał poznawczy, efektywność i dobrostan pracowników.

Marcelina Plichta-Wabnik

Wise Habit
Założycielka i CEO

Marcelina Plichta-Wabnik

Wise Habit
Założycielka i CEO

Założycielka i CEO Wise Habit — marki, która w oparciu o swoje wartości redefiniuje podejście do zrównoważonego rozwoju, demokratyzacji designu i konsumpcji. Przedsiębiorczyni i strateżka, od lat pomaga markom rozwijać się w sposób spójny, autentyczny i skalowalny. Specjalistka w budowaniu marek, komercjalizacji usług i produktów, optymalizacji wdrożenia i produkcji, która z sukcesem wprowadziła na rynek ponad 300 produktów.

W swojej pracy łączy analityczne myślenie z wrażliwością na design i emocje. Jako wykładowczyni SWPS i współtwórczyni programu „Przedsiębiorczość w designie” realizowanego z Instytutem Przemysłów Kreatywnych, inspiruje twórców i projektantów do odważnego łączenia kreatywności z przedsiębiorczością. Wcześniej zdobywała doświadczenie w globalnych firmach takich jak Motorola, EMC/Dell i Securitas, dziś buduje własne projekty — tre product i Wise Habit — obecne na rynkach międzynarodowych.

Zuzanna Raszkowska

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Zastępca Dyrektora w Departamencie Spraw Europejskich i Współpracy Międzynarodowej

Zuzanna Raszkowska

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Zastępca Dyrektora w Departamencie Spraw Europejskich i Współpracy Międzynarodowej

Zastępca Dyrektora w Departamencie Spraw Europejskich i Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.

Pasjonatka i orędowniczka dostępności. Negocjowała w Radzie UE jako przedstawicielka Polski Europejski Akt o Dostępności, a potem pracowała z zespołem nad jego wdrożeniem do polskiego prawa. Efektem tej pracy jest ustawa o dostępności produktów i usług – Polski Akt o Dostępności, która obowiązuje od 28 czerwca 2025 roku.

Przekonuje, że dostępność to jeden z kluczowych elementów świadomego biznesu, w którym jest miejsce na empatię, na wartości, na projektowanie produktów i usług z myślą o wszystkich użytkownikach. Dostępna firma to nie tylko firma odpowiedzialna społecznie, ale również taka, która dostrzega, że osoby z niepełnosprawnościami, a także te, które mierzą się na stałe bądź czasowo z różnymi ograniczeniami funkcjonalnymi, to ogromny rynek klientów dotąd często niezauważany przez firmy. Wdrażanie dostępności przez podmioty gospodarcze jest nie tylko obowiązkiem prawnym, ale również szansą biznesową i do takiego biznesowego spojrzenia na dostępność namawia.

Od początku pracy zawodowej związana ze służbą publiczną w obszarze współpracy międzynarodowej. Interesuje się przede wszystkim sprawami unijnymi – prawem i procesem decyzyjnym w UE. Ukończyła Europeistykę na Wydziale Prawa i Administracji UAM w Poznaniu, jest też absolwentką studiów podyplomowych z zakresu zarządzania, polityki zagranicznej, funduszy UE. Obecnie studiuje również historię sztuki, która jest jej jednym z ulubionych zainteresowań w czasie wolnym.

Małgorzata Remisiewicz

PKO Bank Polski
Ekspertka w biurze wsparcia komunikacji i prostego języka

Małgorzata Remisiewicz

PKO Bank Polski
Ekspertka w biurze wsparcia komunikacji i prostego języka

Ekspertka w biurze wsparcia komunikacji i prostego języka w PKO Banku Polskim, certyfikowana trenerka prostego języka. Mówi sama o sobie: piszę, więc jestem. Przez lata dziennikarka ekonomiczna i redaktorka, od 7 lat niestrudzenie szuka sposobów na to, by bankowość była coraz bardziej dostępna i przystępna. 

Elżbieta Rotblum

Integracja LAB

Elżbieta Rotblum

Integracja LAB

Elżbieta Rotblum – na co dzień realizuje swoją pasję łączenia ludzi, tematów i … kropek w celu realizacji zagadnień z obszaru zrównoważonego rozwoju, gdzie obszar społeczny jest jej najbliższy sercu stąd też od września 2025 przyłączyła się do Fundacji Integracja. Dodatkowo Elżbieta jest pasjonatką cyrkularności i realizuje projekty z tego obszaru w branży deweloperskiej.

Przed założeniem firmy, Elżbieta współpracowała ze Skanska– gdzie odpowiadała za programy edukacyjne „Green Education by Skanska” i „Climate Campaign”, wdrażanie reguł gospodarki o obiegu zamkniętym oraz za współpracę z biznesem w zakresie ESG, jak i prowadziła network pracowniczy Body & Mind, który wspierał fizyczny i psychiczny dobrostan pracowników. Wcześniej, w firmie JLL współpracowała przy przetargach na usługi konsultingu nieruchomościowego, ale również pełniła funkcję Liderki komitetu ds. dobroczynności oraz zrównoważonego rozwoju. Zanim rozpoczęła pracę na rynku nieruchomości, była związana z agendą Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju – UNDP oraz fundacją UN Global Compact Network Poland.

W Walii, Elżbieta kształciła się w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i pracowała nad projektami ‘Transition Towns’ oraz ‘Changing Times’, które skupiały się na efektywności energetycznej nieruchomości niekomercyjnych, ubóstwie energetycznym oraz zmianie zachowań konsumentów energii. Była członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego (PLGBC), gdzie stworzyła jeden z pierwszych kodeksów etycznych w tej globalnej organizacji oraz promowała tematy gospodarki o obiegu zamkniętym, a także Zarządu Urban Land Institute (ULI), gdzie była współprowadzącą ESG Product Council. Promuje tematy związane ze zdrowiem psychicznym, dobrostanem dzieci i sprawiedliwością społeczną.

 

Mateusz Różański

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
Dziennikarz

Mateusz Różański

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
Dziennikarz

Wydawca portalu Niepelnosprawni.pl, dziennikarz „Integracji”. Od 2019 r. Ambasador Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych. Publikuje m.in. w „Nowym Obywatelu”, dwukrotnie wyróżniony w konkursie „Kryształowe Pióra”

Marzena Rudnicka

Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej, SilverHUB.pl

Marzena Rudnicka

Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej, SilverHUB.pl

Założycielka think-tanku Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej (2014) i prezeska grupy SilverHUB.pl.

Autorka dwóch programów certyfikacji: OK SENIOR® (firma przyjazna klientom 60+) oraz Pracodawca Dialogu Pokoleń (inkluzywny wiekowo kapitał ludzki).

Członkini Komitetu Nauk Demograficznych Polskiej Akademii Nauk (2020-2024),

Rady Dostępności przy Ministrze Funduszy i Polityki Regionalnej (2020-2024).

Za zasługi w edukacji seniorów, m.in. w internetowej szkole dla seniorów ABCsenior.com, została w 2025 roku laureatką LISTY 100 najbardziej zasłużonych osób w edukacji cyfrowej w kraju - nagrody pod patronatem Ministra Cyfryzacji.

Stała jurorka forum srebrnej gospodarki w Europie, francuskiego Silvereco.org oraz członkini Grupy Ekspertów Solidarności Międzypokoleniowej Stowarzyszenia Eurosozial w Niemczech.

Współautorka książki „Marketing srebrnej generacji” oraz publikacji m.in. „Srebrna gospodarka to nowa gałąź gospodarki narodowej”, w tym definicji gospodarki senioralnej.

Maciej Rydz

JEMS Architekci
Architekt, partner

Maciej Rydz

JEMS Architekci
Architekt, partner

Architekt, partner JEMS Architekci. W 2003r. ukończył Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej. W JEMS Architekci od 2006r. Od 2016 prowadzi zajęcia z projektowania architektonicznego na Politechnice Warszawskiej. Najważniejsze projekty: Browary Warszawskie, Młode Miasto Stocznia w Gdańsku, Planeta Lem w Krakowie, Towarowa 22.

 

Katarzyna Rzehak

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji

Katarzyna Rzehak

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji

Historyczka sztuki oraz badaczka i krytyczka designu. W Fundacji Integracja zajmuje się projektowaniem uniwersalnym, audytami i certyfikacją produktów oraz usług pod kątem dostępności. Pracuje w programie „Pierwszy krok do windy” w jakim Fundacja Integracja wraz z BGK proponują konkretne rozwiązania w zakresie dostępności budynków mieszkalnych. 

Przez dziesięć lat pracowała jako dyrektor w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, gdzie prowadziła DOBRY WZÓR, profesjonalny konkurs nagradzający wdrożenia przemysłowe. Wykładała historię designu na studiach podyplomowych Design Management organizowanych przez Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej i IWP oraz w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Obecnie prowadzi kurs historii designu i współczesnych zagadnień wzornictwa dla studentów Politechniki Bydgoskiej. Jest stałą współpracowniczką tygodnika POLITYKA.

Przemysław Sandomierski

Santander Bank Polska
Dyrektor compliance

Przemysław Sandomierski

Santander Bank Polska
Dyrektor compliance

Od początku swojej kariery zajmuje się ochroną praw konsumentów, 15 lat związany z bankowością, ekspert prawa konsumenckiego, mediator i negocjator. Członek Komisji Etyki Bankowej.  Obecnie w ramach Grupy Santander odpowiedzialny za wdrażanie strategii Responsible Banking, której celem jest budowanie inkluzywnej bankowości.

Michał Sas

Biuro Rzecznika Finansowego
Dyrektor Departamentu Dostępności, Analiz i Legislacji

Michał Sas

Biuro Rzecznika Finansowego
Dyrektor Departamentu Dostępności, Analiz i Legislacji

adw. Michał Sas, Dyrektor Departamentu Dostępności, Analiz i Legislacji w Biurze Rzecznika Finansowego. Odpowiedzialny za działalność Biura w zakresie nadzoru nad dostępnością usług bankowości detalicznej, a wcześniej przygotowanie go do tej roli. Specjalista w zakresie prawa innowacji finansowych z wieloletnim doświadczeniem w sektorze prywatnym i publicznym.

Dorota Sibińska

xystudio

Dorota Sibińska

xystudio

Absolwentka Wydziału Architektury i Urbanistyki Politechniki Warszawskiej. Od 2004 roku prowadzi wraz z M.Nowosielską i F.Domaszczyńskim własną pracownię projektową XYstudio, specjalizującą się w projektowaniu obiektów przeznaczonych dla najmłodszych. Od 2009 roku pracownia rozwija markę atestowanych mebli dziecięcych Locomoco, laureata nagrody „Must Have 2011”.

Od 2023 roku mentorka programu mentoringowego na WAPW. Laureat Nagrody Architektonicznej  Polityki z 2015, Grand Prix Nagrody Architektonicznej  Polityki z 2020, konkursu Życie w Architekturze w latach 2015-2020,  Grand Prix Architektonicznej nagrody Prezydenta Warszawy wraz z tytułem ulubieńca mieszkańców, tytuł lidera dostępności  w latach 2019, 2020, 2021 roku przyznawany przez Fundację Integracja oraz Architekta/Urbanisty 2020.  Projekty XYstudio  otrzymały nominacje europejskiej nagrody im. Mies van der Rohe. Skupiona na potrzebach człowieka promuje architekturę odpowiedzialną społecznie.

Agnieszka Sławek-Helwin

Allegro Sp. z o.o.
Radczyni prawna, Senior Compliance Specialist

Agnieszka Sławek-Helwin

Allegro Sp. z o.o.
Radczyni prawna, Senior Compliance Specialist

Posiada praktyczne doświadczenie w doradztwie i wdrażaniu wymogów prawnych dotyczących dostępności produktów i usług w sektorze e-commerce oraz bankowości detalicznej.

Wspierała organizacje we wdrożeniu przepisów o dostępności od strony prawnej i procesowej. W pracy kładzie nacisk na łączenie perspektywy prawnej z technologiczną, budując współpracę między tymi zespołami i przekładając przepisy na język biznesu. Brała czynny udział w tworzeniu branżowych stanowisk dotyczących wykładni przepisów o dostępności z uwzględnieniem realiów rynkowych i praktycznych wyzwań gospodarczych.

Prof. dr hab. inż. arch. Krystyna Solarek

Towarzystwo Urbanistów Polskich
Architektka, urbanistka, naukowiec i nauczyciel akademicki

Prof. dr hab. inż. arch. Krystyna Solarek

Towarzystwo Urbanistów Polskich
Architektka, urbanistka, naukowiec i nauczyciel akademicki

Architektka, urbanistka, naukowiec i nauczyciel akademicki – łączy badania naukowe i dydaktykę na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej z twórczością w zakresie urbanistyki i planowania. Zajmuje się różnymi aspektami rozwoju współczesnego miasta, w tym dostępnością przestrzeni publicznych i projektowaniem uniwersalnym. Autorka kilkudziesięciu publikacji na ten temat, m.in.:  Miasto dostępne jako jedno z wyzwań zintegrowanego planowania, Trzy wymiary integracji w planowaniu dostępnych miast, Przestrzeń dla wszystkich, Uniwersalna dostępność przestrzeni publicznych.

Założycielka Centrum Projektowania Uniwersalnego Politechniki Warszawskiej, wykonawca lub kierownik kilku projektów NCBR, MNiSW, Horyzont, kierownik zespołu ds. koncepcji rozwoju przestrzennego kampusu Politechniki Warszawskiej. Liderka projektów NCBiR „Politechnika Warszawska ambasadorem innowacji na rzecz dostępności” (konkurs: „Uczelnia Dostępna”) i „Centrum Dostępnych Rozwiązań na Politechnice Warszawskiej” (konkurs: „Centra Widzy o Dostępności”).

Członek Rady Doskonałości Naukowej od 2024 roku, Członek Komitetu Architektury i Urbanistyki PAN oraz Zespołu Zadaniowego ds. Obszarów Miejskich i Metropolitalnych KPZK PAN, Przewodnicząca Rady Naukowej Dyscypliny Architektura i Urbanistyka PW; Kierownik Katedry Urbanistyki i Gospodarki Przestrzennej na Wydziale Architektury PW, Prodziekan Wydziału Architektury PW ds. Nauki do 2024 r., Przewodnicząca Rady Nadzorczej Fundacji Wydziału Architektury PW, członek Oddziału Warszawskiego Towarzystwa Urbanistów Polskich, wielu zespołów eksperckich i komisji.

Od 2016 r. – członek kapituły konkursu „Lider Dostępności” jako przedstawicielka TUP i współorganizatorka konkursu, członek jury konkursu „Warszawa bez barier”, członek Rady Dostępności w pierwszej kadencji.

Leszek Stefaniak

Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Menedżer projektów

Leszek Stefaniak

Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Menedżer projektów

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu od 2022 roku. Zajmuje się współpracą z firmami w ramach Programu Partnerstwa FOB oraz koordynacją Konkursu Raporty Zrównoważonego Rozwoju.

Menedżer zaangażowany społecznie. Zawodowe doświadczenia zdobywał w bankowości w każdym jej obszarze (Bank Zachodni WBK – Santander). Ostatnie 10 lat jako menedżer oddziałów bankowych. Uczestniczył w projektach jakości obsługi, edukacji cyfrowej klientów, procesu obsługi kredytów mieszkaniowych.

Zaangażowany w projekty społecznie m.in.organizacji dni DKMS, współpraca i wsparcie lokalnych samorządów (dofinansowanie społecznych projektów). We współpracy z lokalnym stowarzyszeniem przygotował i prowadził dla młodzieży warsztaty edukacyjne z przedsiębiorczości m.in. budżetowanie domowe, początki bankowania, bezpieczne cyberbankowanie. Z wybraną grupą stowarzyszeń prowadził zajęcia z seniorami nt. bezpiecznego bankowania.

We współpracy z Fundacją Santander Banku uczestniczył w procesie grantowym „Tu Mieszkam, Tu Zmieniam” pomagając klientom w uzyskaniu grantu. Ostatnio zaangażowany w ogólnopolski projekt „Latarnicy Polski Cyfrowej” zapobiegający cyfrowemu wykluczeniu głównie osób starszych.

Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego na kierunkach „Zarządzanie zasobami ludzkimi” i „Controlling w zarządzaniu przedsiębiorstwem”. Obecnie słuchacz studiów Manager CSR na Collegium Civitas. Prywatnie jest szczęśliwie żonaty, ma dwie dorosłe córki. Uwielbia bieganie, pływanie i długie wycieczki rowerowe. Zimą morsuje. Jest fanem Bieszczad. Zaraża ludzi zdrowym trybem życia :) Honorowo oddaje krew.

st. bryg. mgr inż. Rafał Szczypta

Komenda Główna Straży Pożarnej

st. bryg. mgr inż. Rafał Szczypta

Komenda Główna Straży Pożarnej

Anna Śmieszek-Markuszewska

Fabryka Mebli BALMA SA
Marketing Director

Anna Śmieszek-Markuszewska

Fabryka Mebli BALMA SA
Marketing Director

Dyrektorka Marketingu w Fabryce Mebli BALMA SA, posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży meblowej. Odpowiada za strategię i zarządzanie działem marketingu, specjalizując się w rozwoju produktu.

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Podyplomowych Studiów z Design Management, realizowanych przez IWP we współpracy z SGH w Warszawie.

Pasjonatka podróży, narciarstwa i żeglowania. Ceniona za pozytywną energię, praktyczne podejście i umiejętność skutecznego prowadzenia złożonych projektów.

Justyna Urbanowicz-Jaśniak

Posnania Apsys Polska
Senior Customer Service & Accessibility Coordinator

Justyna Urbanowicz-Jaśniak

Posnania Apsys Polska
Senior Customer Service & Accessibility Coordinator

Odpowiada za kształtowanie przyjaznego, inkluzywnego środowiska zakupowego w Posnanii – jednym z największych centrów handlowych w Polsce i flagowym projekcie grupy Apsys. Jest pierwszą w kraju certyfikowaną koordynatorką ds. dostępności w obiekcie handlowym, co potwierdza jej kompetencje w zakresie audytowania przestrzeni i eliminowania barier w doświadczeniu klienta. Na co dzień wdraża rozwiązania, które zwiększają komfort i satysfakcję różnych grup odwiedzających – w tym osób z niepełnosprawnościami, rodzin z dziećmi oraz osób senioralnych. W ramach strategii ESG Apsys rozwija inicjatywy łączące odpowiedzialność społeczną, funkcjonalność i estetykę przestrzeni handlowych.

Marta Wenclewska

Biuro Rzecznika Finansowego

Marta Wenclewska

Biuro Rzecznika Finansowego

Od ponad 10 lat związana z sektorem organizacji pozarządowych. Absolwentka prawa i politologii, a także Podyplomowego Studium Zagadnień Legislacyjnych na Uniwersytecie Warszawskim. Autorka publikacji i analiz poświęconych procesowi stanowienia prawa. Obecnie pracuje w Biurze Rzecznika Finansowego, gdzie kieruje Wydziałem Nadzoru Dostępności i zajmuje się m.in kwestiami dostępności usług bankowości detalicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.

 

Dorota Węgrzyńska-Jarząbek

Związek Banków Polskich
Radczyni prawna w Zespole Bankowości Detalicznej

Dorota Węgrzyńska-Jarząbek

Związek Banków Polskich
Radczyni prawna w Zespole Bankowości Detalicznej

Radczyni prawna, która mówi o prawie po ludzku. Zajmuje się prawem konsumenckim i dostępnością w sektorze bankowym. Popularyzuje idee prostego języka i legal design – w ramach działań edukacyjnych i w codziennej pracy. Sekretarz Komitetu ds. Diversity & Inclusion przy Związku Banków Polskich.

Jacek Wieczorkowski

YES Biżuteria
Ekspert Customer Experience

Jacek Wieczorkowski

YES Biżuteria
Ekspert Customer Experience

Ekspert Customer Experience z blisko 20-letnim doświadczeniem w obszarze budowania
doświadczeń klientów. Po latach pracy w sektorze bankowym (Bank Millennium, AIG Bank
Polska, Getin Noble Bank, Santander Consumer Bank) odpowiada dziś za kształtowanie
najlepszych doświadczeń klientek i klientów w YES Biżuteria. Współzałożyciel Human
Experience Institute, trener, mentor, juror międzynarodowych konkursów Customer Centricity
oraz prelegent konferencji branżowych.

Pasjonat i propagator ekonomii behawioralnej oraz prostego języka. Wierzy, że dostępność
to coś więcej niż obowiązek – to prokliencka i humanocentryczna idea, która wyraża
szacunek, empatię i troskę o doświadczenie każdego człowieka, bez wyjątku.

Szymon Wojciechowski

APA Wojciechowski Architekci
Prezes Zarządu, Współwłaściciel, Architekt-Partner

Szymon Wojciechowski

APA Wojciechowski Architekci
Prezes Zarządu, Współwłaściciel, Architekt-Partner

Prezes Zarządu, Współwłaściciel, Architekt-Partner w APA Wojciechowski Architekci - to architekt z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem, absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej oraz University of Detroit Mercy (USA), członek Mazowieckiej Okręgowej Izby Architektów. Od 1982 r. związany z APA Wojciechowski – obecnie APA Wojciechowski sp. z o.o., w której pełni rolę Prezesa Zarządu. Wieloletnie doświadczenie w połączeniu z zamiłowaniem i pasją do tworzenia pięknych kształtów pozwala mu projektować niepowtarzalne budynki o wysokiej funkcjonalności.

Autor lub współautor wielu znanych projektów architektonicznych, między innymi: Elektrownia Powiśle, Skyliner, The Park Warsaw, Latarnia i Port (Port Praski), Galeria Północna w Warszawie, Riverview, Format, Officyna oraz Alchemia w Gdańsku, Kielecka 2 (K2) w Gdyni, Business Garden Wrocław oraz Centrum Południe we Wrocławiu, Nova Silesia w Katowicach i The Park Kraków, UNIT.City w Kijowie, Lviv.Tech.City we Lwowie, White Square Office Center i White Gardens Office Center w Moskwie. Prelegent podczas licznych krajowych i zagranicznych wydarzeń poświęconych architekturze i branży nieruchomości.

 

Adrian Wyka

Accens
Specjalista ds. dostępności cyfrowej

Adrian Wyka

Accens
Specjalista ds. dostępności cyfrowej

Jest specjalistą ds. dostępności cyfrowej, edukatorem, testerem i muzykiem. Mieszka w Krakowie i zawodowo związany jest z firmą Accens, gdzie prowadzi audyty stron internetowych i aplikacji mobilnych, szkolenia oraz rekomendacje dostępności. Na Akademii Górniczo-Hutniczej prowadzi zajęcia z technologii asystujących zarówno na kierunku Informatyka Społeczna, jak i na studiach podyplomowych Koordynator dostępności.

Współpracuje z instytucjami kultury, m.in. Muzeum Narodowym w Krakowie, Wawelem, Muzeum Krakowa czy Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie, konsultując audiodeskrypcję, tyflomapy, tyfloplany i brajla. Gra na gitarze basowej i zajmuje się montażem oraz produkcją podcastów.

Dariusz Wysocki

GEZE Polska Sp. z o.o.
Healthcare Market Manager

Dariusz Wysocki

GEZE Polska Sp. z o.o.
Healthcare Market Manager

Od ponad 25 lat związany z branżą techniczno-budowlaną. Doświadczenie we współpracy z biurami architektonicznymi, generalnymi wykonawcami oraz inwestorami. Obecnie w GEZE Polska odpowiedzialny za rozwój rynku medycznego.

Filip i Łukasz Wysoccy

Filip i Łukasz Wysoccy

Filip ma 17 lat i jest entuzjastą aktywnego życia oraz orędownikiem przełamywania barier. Jako użytkownik wózka inwalidzkiego wnosi autentyczne spojrzenie na temat dostępności i pokonywania codziennych wyzwań funkcjonalnych. Uczeń szkoły średniej z pasją do kosmosu, natury i sztuki — rozwija swoją kreatywność poprzez malarstwo olejne i rysunek. Na co dzień Filip jest starszym bratem, przyjacielem i osobą, która wierzy, że ograniczenia istnieją jedynie w naszych umysłach. Dla niego niepełnosprawność nie jest przeszkodą, lecz naturalnym wyrazem ludzkiej różnorodności.

Łukasz jest Prezesem Gdańskiej Organizacji Turystycznej oraz doświadczonym menedżerem, który zdobywał doświadczenie zawodowe w takich instytucjach jak Narodowe Centrum Sportu, UEFA, FIFA czy MTG S.A.
Od 2014 roku kieruje strategią promocji turystyki Gdańska, rozwijając inicjatywy, które sprawiają, że miasto jest otwarte i przyjazne dla wszystkich — w tym dla osób ze szczególnymi potrzebami. Temat dostępności ma dla niego wyjątkowo osobisty wymiar: jego syn Filip, urodzony w 2008 roku, żyje z rdzeniowym zanikiem mięśni (SMA). To doświadczenie sprawiło, że dostępność stała się dla niego nie tylko celem zawodowym, ale codzienną misją i wartością, którą dzieli się z innymi.

Paweł Zagaj

Związek Banków Polskich
Specjalista ds. dostępności i inkluzywności

Paweł Zagaj

Związek Banków Polskich
Specjalista ds. dostępności i inkluzywności

To zaangażowany specjalista ds. dostępności i inkluzywności, który od ponad 18 lat wspiera organizacje w tworzeniu produktów cyfrowych przyjaznych dla wszystkich użytkowników. Łącząc doświadczenie w Service Design, User-Centered Design (UCD) oraz Accessibility, pomaga firmom wdrażać skuteczne i trwałe rozwiązania.

Współpracował z globalnymi markami, takimi jak Unilever, Volvo, WHO, a także z większością polskich banków, wspierając ich w transformacji dostępnościowej i projektowaniu usług bez barier. Posiada certyfikat CPACC oraz ukończył szkolenie Office of Accessible Systems & Technology, co potwierdza jego kompetencje jako zaufanego eksperta w obszarze dostępności cyfrowej.

mgr inż. poż. Krzysztof Zając

Ensafe Sp. z o.o.

mgr inż. poż. Krzysztof Zając

Ensafe Sp. z o.o.

Doktorant Politechniki Poznańskiej, były strażak Państwowej Straży Pożarnej, absolwent Szkoły Głównej Służby Pożarniczej na wydziale inżynierii bezpieczeństwa pożarowego (studia inżynierskie i magisterskie). Z bezpieczeństwem pożarowym i ewakuacją związany od 20 lat. Członek SITP, Stowarzyszenia Inżynierów Bezpieczeństwa Pożarowego oraz Society of Fire Protection EngineersAbsolwent licznych studiów podyplomowych z zakresu bezpieczeństwa m. in. na Politechnice Łódzkiej, Głównym Instytucie Górnictwa w Katowicach czy Szkole Głównej Służby Pożarniczej. Innowator, współtwórca i jeden z pomysłodawców pierwszego polskiego krzesła ewakuacyjnego FALCON, które zwyciężyło w konkursie „Lider dostępności priorytetowych branż” w 2020 r. w kategorii Innowacyjny produkt dostępny - konkurs organizowany przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Krzesło ewakuacyjne FALCON zdobyło również Platynową Nagrodę na międzynarodowych targach wynalazków INTARG 2021; od 2021 r. prowadzi badania na Politechnice Poznańskiej w ramach pracy nad doktoratem wdrożeniowym pn. “Metodyka oceny jakości krzeseł ewakuacyjnych zapewniająca bezpieczeństwo ich użytkowania”. Autor i współautor licznych badań, rozwiązań technicznych, wzorów użytkowych związaych ze sprzętem ewakuacyjnym, sprzętem pomocnicznym wspierającym ewakuację oraz ewakuacją wspomaganą.

Adrianna Zielińska

Polska Rada Centrów Handlowych
Specjalistka ds. ESG

Adrianna Zielińska

Polska Rada Centrów Handlowych
Specjalistka ds. ESG

Specjalistka ds. ESG w Polskiej Radzie Centrów Handlowych. Kompleksowo wspiera organizacje w procesie budowy strategii CSR/ESG oraz wyznaczaniu priorytetów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Posiada doświadczenie w projektach realizowanych dla podmiotów publicznych, biznesowych i trzeciego sektora, ze szczególnym naciskiem na rozwiązania w obszarze zaangażowania społecznego oraz zrównoważonego łańcucha dostaw. Przykłada dużą wagę do "S" w ESG, koncentrując się na rozwijaniu kompetencji w takich obszarach, jak: prawa człowieka i prawa pracownicze, DEI, wellbeing i zdrowie psychiczne oraz wspieranie lokalnych społeczności. W codziennej pracy czerpie z prywatnych zainteresowań, obejmujących psychologię społeczną, zagadnienia związane ze zrównoważonymi miastami, partycypacją społeczną i nowymi technologiami.

Absolwentka Psychologii ze specjalizacją Psychologia ekonomiczna na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych Manager CSR na Uniwersytecie Civitas. Uczestniczka pierwszej edycji kursu Biznes i prawa człowieka organizowanego przez Centrum Praw Człowieka Uniwersytetu Civitas i Polski Instytut Praw Człowieka i Biznesu."

Emil Zubelewicz

Orange Polska
radca prawny

Emil Zubelewicz

Orange Polska
radca prawny

Ma kilkunastoletnie doświadczenie w obsłudze rynku konsumenckiego i biznesowego. Specjalizuje się w prawie nowych technologii, własności intelektualnej i ochronie danych osobowych. W Orange pomaga wdrażać nowe przepisy, takie jak Prawo komunikacji elektronicznej, rozporządzenie DORA czy ustawa o dostępności. Uczył prawa IT w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki. Jest certyfikowanym konsultantem i trenerem prostego języka, działa w projekcie .Prościej w Orange.

Piotr Źrołka

Kinaole Sp. z o.o.
CEO, ekspert ds. dostępności cyfrowej

Piotr Źrołka

Kinaole Sp. z o.o.
CEO, ekspert ds. dostępności cyfrowej

To zaangażowany specjalista ds. dostępności i inkluzywności, który od ponad 18 lat wspiera organizacje w tworzeniu produktów cyfrowych przyjaznych dla wszystkich użytkowników. Łącząc doświadczenie w Service Design, User-Centered Design (UCD) oraz Accessibility, pomaga firmom wdrażać skuteczne i trwałe rozwiązania.

Współpracował z globalnymi markami, takimi jak Unilever, Volvo, WHO, a także z większością polskich banków, wspierając ich w transformacji dostępnościowej i projektowaniu usług bez barier. Posiada certyfikat CPACC oraz ukończył szkolenie Office of Accessible Systems & Technology, co potwierdza jego kompetencje jako zaufanego eksperta w obszarze dostępności cyfrowej.